Azt hogy egy vitorlás yacht mitől lesz a legjobb vagy legmenőbb a rajta vitorlázók, és az elért eredmények mellett a technikai újítások is befolyásolják.  A legmenőbb jachtok első részében (https://klasszikushajok.hu/2022/11/15/a-vilag-legmenobb-jachtjai-i-reliance-1903/) Andre Hoek tervező mondta el hogy szerinte melyik a világ legmenőbb yachtja, a második részben (https://klasszikushajok.hu/2022/12/15/a-vilag-legmenobb-jachtjai-ii-dilemma-1891/) Juan Kouyoumdjian (Juan K) választott hajót. Most a harmadik részben Bill Tripp mondta el a véleményt, akinél a hajótervezés családi hagyomány, hiszen édesapja William H Tripp rengeteg USA – beli hajót tervezett már. Bill Tripp nevéhez fűződik például a 86 méteres Aquijo a világ legnagyobb Ketch – jének, vagy a Chessie Racing a 62 lábas daysailer / racernek a terve, de emellett az Esensevagy aSaudade Wally yachtok is, illetve dolgozott még közösen az Y – Yacht – al, a Baltic Yachts and Solaris – al is.

A Westward – ot a leghíresebb amerikai hajótervező Nathanael Herreshoff tervezte és 1910 – ben bocsátották vízre. A 96 láb vízvonal hosszal rendelkező 135 lábas acélszkúner volt a legnagyobb jacht, amelyet Herreshoff addig épített. Ez volt a legnagyobb hajó, ami már az 1908 – as International Rules alapján épült.

A hajó első tulajdonosa Alexander Cochran volt, aki sikeres üzletemberként a New York Yacht Club színeiben vitorlázott a hajóval. A hajót az America’s Cup győztes Charlie Barr kormányozta, akivel a hajó verhetetlen sebességre volt képes, köszönhetően a hatalmas vitorlafelületeknek.

„A vitorlafelületek óriásiak voltak, de ennek ellenére teljesen kiegyensúlyozottan lehetett vitorlázni a hajóval. Ezek a hatalmas méretek másrészt ijesztőek is lehettek egyben” – magyarázza Bill Tripp. „A Westward a saját korában egy olyan jacht volt, amely igencsak feszegette az akkori anyagok technikai határait”

 „Amikor elkészítették a hajó replikáját az Eleonora – t, (amely tavaly a Tarragonai kikötőben elsüllyedt) egy kicsit rövidebb orrsudárral és kisebb grossal tervezték, mert megijedtek attól a gondolattól, hogy úgyanúgy kellene vitorlázniuk a hajóval, mint amire csak Charlie Barr volt képes…”

A Westward versenykarrierje:

A német vizeken töltött első szezonjában, rendkívül eredményes volt Kaiser Wilhelm flottájában nem volt olyan szkúner, amely gyorsabb lett volna nála krutzban. Ez legfőképpen hatalmas vitorlafelületeinek volt köszönhető, igaz ez erős szélben nem mindig jelentett előnyt.

A németországi sikereit követően a Westward Angliába folytatta versenyzői pályafutását, ahol első szezonjában kilencből nyolc versenyt nyert meg. Itt a folyamatosan változó hendicep – szabályok miatt Cochran úgy döntött, hogy az International rules – nak megfelelően az A Class – ban szeretne versenyezni a Westward – al ahova eredetileg tervezték. Az első angliai versenyén a Westward letette névjegyét, hiszen 15 perccel verte az America’s Cup kihívó Shamrock – ot, Thomas Liptonnal a fedélzetén.

Charlie Barr 1911 – es halála után a hajó nemigen versenyzett, és Cochran úgy döntött eladja a Westwardot. A hajót 100.000 fontért a német Albert Ballin vette meg, aki a Hamburg – America Line igazgatója volt. Ballin – ék egyből módosítottak a Westward vitorlázatán, feketére festették a testet és átnevezték a hajót Hamburg II – re. A hajó indult az 1913 – as Kiel Regattán is ahol harmadik lett.

1919-ben, a háború után, a Westward háborús jóvátételként került Angliába ahol Clarence Hatry londoni pénzember vásárolta meg, aki egyből visszaadta a hajó eredeti nevét. Clarence a Westward – al sajnos csak egy szezonig tudott versenyezni, mert a háborút követően üzleti vállalkozásai nem  mentek annyira emiatt a hajó sokat állt kikötőben Southampton közelében. A hajót 1924 – ben adta el.

1924 – ben a Westward új tulajdonosa, Warwick Brookes londoni üzletember lett, aki lelkes versenyző volt és nem mellesleg 6mR yachtokkal is versenyzett. Emellett volt egy híres Fife szkúnere is. Vetélytárasai abban reménykedtek, hogy majd a Westward – al fog csak versenyezni, de ehelyett eladta a hajót egy Dél – afrikai üzletembernek T.B. Davis – nek.

Davis szenvedélyes jachtversenyző volt, akárcsak jóbarátja V. György király, aki a Britannia – t építtette magának versenyzésre. Davis legalább akkora hajót szeretett volna, mint barátja így megvette a Westward – ot. Több mint tíz éven keresztül versenyzett együtt a két hajó, sokszor maguk mögött hagyva a mezőny nagy részét.

V. György király 1936 – os halála után Davis többé – kevésbé felhagyott a versenyzéssel. A hajó egy hathengeres dízelmotort kapott, valamint a belső berendezéseit is átalakították minután nem a versenyzés és a súlycsökkentés, hanem a kényelem került előtérbe.

Davis versenyzésre már nem, de túrázásra sokat használta a hajót többek között bejárta Norvégia és Svédország partajit is. A háború idején a Westward – ot Dartmouth – ba vitték. Davis 1942 – ben visszaköltözött Dél – Afrikába, és 75 éves korában Durban – ben halt meg. Végrendeletében meghagyta, hogy ha nem sikerül olyan új tulajdonost találni a hajónak, aki elegendő pénzzel és elszántsággal rendelkezik a Westward fenntartásához, akkor süllyesszék el a hajót. Sajnos családjának egyik tagja sem érezte magát képesnek arra, hogy gondoskodjon Westward – ról, és miután több különböző vitorlás kereskedőnek sem sikerült eladnia a hajót, Davis végrendeletének végső záradéka lépett életbe. 1947. július 15 – én, minden szerelvényt és felszerelést leszereltek róla, kivontatták a Hurd Deep – be, Jersey mellett, a Csatorna-szigeteken. 12 óra 45 perckor a dinamit meggyulladt, és Westward elsüllyedt régi barátjától és versenytársától, a Britannia – tól mintegy 60 mérföldre….

A Westward tulajdonosai:

1910 – 1911: Alexander Smith Cochran (NYYC)

1911 – 1919: Albert Ballin (NRV) ekkor lett átnevezve Hamburg II. – re

1919 – 1924: Clarence Hatry – a hajó visszakapja eredeti nevét a Westward – ot 1924 – 1924: Warwick Brookes.

1924 – 1947: Thomas Benjamin Frederick Davis (RCYCCT)

Westward technikai adatai:

Teljes hossz:                  41.14 m

Vízvonalhossz:              29.26 m

Szélesség:                      8.12 m

Merülés:                        5.15 m

Terv szám:                     692

Tervező:                        N.G. Herreshoff

Építő:                            Herreshoff Manufacturing Co

Eredeti tulajdonos:         Alexander S. Cochran

Utolsó tulajdonos:          Thomas Benjamin Frederick Davis

Építési év:                      1910.

Súly:                              323 tonna

Vitorlafelület:                1171,7 m2