A www.klasszikushajok.hu – n már négy korábbi írás jelent meg a Viharmadár nevű 22 – es Binnenjollénak a történetéről. Az első részben (https://klasszikushajok.hu/2019/02/10/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnejolle-elso-resz/) 2018 – ig jutottunk, majd a másodikban (https://klasszikushajok.hu/2019/11/21/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-masodik-resz/) 2019 – ig. A harmadik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/02/09/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-harmadik-resz/) 2021 tavaszáig jutottunk ameddig is a új orrtőke, gerinc és fartükör került a hajóba, illetve már néhány borda cseréje is megtörtént. A negyedik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/11/13/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-negyedik-resz/) 2021 november közepén nagyban folytak a bordacserék és ami nagyon jó hír volt hogy a hajó történetéről is kiderült egy – két dolog és talán a legfontosabb információ is hogy az építési éve 1935 volt.
Ebben a részben már azt a jó hírt tudom megosztani, hogy a teljes bordázat, mind a 100 ki lett cserélve a hajón, ezután belekerült mind a tizenöt fenékmerevítő, majd + lett fordítva, ami egyben azt is jelentette, hogy elkezdődhetett a palánkozás. Ezzel kapcsolatban két Ldöntendő kérdés volt. Az első hogy milyen anyagból készüljön a hajó. Eredetileg fenyő volt, de „sajnos” mivel közel harminc éve versenyzem úgy véltem, hogy próbáljuk meg minél könnyebre és gyorsabbra varázsolni ezt a hajót, így esett a választás a vörös cédrus típusú faanyagra. A másik kérdés…és egyben feladat az az volt, hogy a hajót az eredeti oldalmagasságára szeretnénk visszaépíteni, ami az osztályelőírásban minimumként szerepel, így a palánkozás előtt még jó pár óra méregetés várt ránk hogy ezt a megfelelő magasságot kijelöljük. Ezekhez a mérésekhez komolyabb modern technikai eszközök (laser) hiányában maradt a romantikusabb út a mérőszalag. Ezen folyamatok után februárban az első pár palánk fel is került a hajóra…
A munka most a palánkozással folytatódik, majd ha ez befejeződött, akkor a svertszekrény és a deck munkálatai következnek majd. Azt hogy a hajó idén még vízre kerül e azt nem tudjuk de az biztos hogy a 2023 as szezonban már két darab 22 – es Binnenjollét láthatunk majd párosversenyezni a Balatonon és reméljük külföldön is…….
Ha a Viharmadarat nem is, de az 1938 – as Kékszalag győztes Kincsem IV. replikáját a J – t idén megcsodálhatjuk majd a 30. Budapest Boat Show – n, Március 3 és 6 között a Hungexpo területén. Szintén a 30. Budapest Boat Show ideje alatt kicsit jobban is megismerhetjük ezt az osztályt, március 4 – én pénteken 11.30 – 12.00 között a Budapest Boat Show színpadán.
3 thoughts on “Valami készül: A Viharmadár 22 – es Binnenjolle ötödik rész”