www.klasszikushajok.hu – n már hat korábbi írás jelent meg a Viharmadár nevű 22 – es Binnenjollénak a történetéről. Az első részben (https://klasszikushajok.hu/2019/02/10/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnejolle-elso-resz) 2018 – ig jutottunk, majd a másodikban (https://klasszikushajok.hu/2019/11/21/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-masodik-resz) 2019 – ig. A harmadik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/02/09/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-harmadik-resz) 2021 tavaszáig jutottunk ameddig is az új orrtőke, gerinc és fartükör került a hajóba, illetve már néhány borda cseréje is megtörtént. A negyedik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/11/13/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-negyedik-resz) 2021 november közepén nagyban folytak a bordacserék és ami nagyon jó hír volt hogy a hajó történetéről is kiderült egy – két dolog és talán a legfontosabb információ is hogy az építési éve 1935 volt. Az ötödik részben (https://klasszikushajok.hu/2022/02/17/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-otodik-resz) 2022 – februárban, már az összes bordacsere befejeződött és elindult a palánkozás. A hatodik részben (https://klasszikushajok.hu/2022/12/04/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-hatodik-resz/) 2022 decemberéig juttottunk ahol is már a palánkok nagy része megvolt.

2023 – új év új kihívások, ami egyben azt is jelentette, hogy a hajó alja teljesen elkészült és a teljes palánkozás után sok gyalulás és csiszolás következett mielőtt az első réteg epoxy felkerült a hajó aljára. Az epoxy réteg felvitele előtt még egy fontos dolgot nevezetesen a svert helyét ki kellett marni a gerincből. Miután ez megtörtént összesen három rétegben lett felhordva az epoxy.

Január végén már meg lehetett fordítani a hajótestet, és kezdődhetett a belső rész csiszolása, majd az epoxy rétegek elhordása. Február folyamán már a deck szerkezetének építése is megkezdődött. Először a fardeck, majd miután ez elkészült az orrdeck következett. Március elején már a hajó közepének deck szerkezetét építjük, és ha minden a tervek szerint halad (egyelőre igen J ) akkor nyár elejére valóban kész lehet a hajó….

Ami még hátravan a testből az a svertszekrény, az árbóctalp és a deck. A szerelvények beszerzése is megkezdődött, hiszen a veretek nagy része deck alá lesz rejtve és ebből van olyan, amit már a fedélzet építésekor be kell építeni…