www.klasszikushajok.hu – n már hét korábbi írás jelent meg a Viharmadár nevű 22 – es Binnenjollénak a történetéről. Az első részben (https://klasszikushajok.hu/2019/02/10/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnejolle-elso-resz) 2018 – ig jutottunk, majd a másodikban (https://klasszikushajok.hu/2019/11/21/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-masodik-resz) 2019 – ig. A harmadik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/02/09/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-harmadik-resz) 2021 tavaszáig jutottunk ameddig is az új orrtőke, gerinc és fartükör került a hajóba, illetve már néhány borda cseréje is megtörtént.

A negyedik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/11/13/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-negyedik-resz) 2021 november közepén nagyban folytak a bordacserék és ami nagyon jó hír volt hogy a hajó történetéről is kiderült egy – két dolog és talán a legfontosabb információ is hogy az építési éve 1935 volt. Az ötödik részben (https://klasszikushajok.hu/2022/02/17/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-otodik-resz) 2022 – februárban, már az összes bordacsere befejeződött és elindult a palánkozás. A hatodik részben (https://klasszikushajok.hu/2022/12/04/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-hatodik-resz) 2022 decemberéig juttottunk ahol is már a palánkok nagy része megvolt. A hetedik részben (https://klasszikushajok.hu/2023/03/06/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnejolle-hetedik-resz/) március elején már a hajó deckszerkezete is kész volt. A nyolcadik részben (https://klasszikushajok.hu/2023/05/09/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-nyolcadik-resz/) május folyamán már a deck is elkészült illetve néhány olyan deck alatti szerelvény is bekerült a hajóba ami első ránézésre nem annyira látható.

Júniusban megint nem sok idő volt foglalkozni a hajóval két külföldi verseny és a Velencei hajókiállítás mellett, de azért így is bekerültek a ventilek, elkészült a deck epoxyzása és lakkozása. Szintén elkészült a 22 – es Binnenjolléim fardeckjéről elmaradhatatlan logó (melyet ezúton is szeretnék megköszönni Kiss Árpinak és Kurucz Robinak). A június hónapba azért még némi szerelvényezés is belefért. Elkészült a kormányveret a kormány és az árbóctalpveret, illetve a svert is elnyerte végleges formáját.

A hajó július elején hagyhatja el a műhelyt és a Kékszalag után lehet összerakni majd az első nagy megmérettetésére, az augusztus eleji Attersee – n megrendezésre kerülő Európabajnokságra….