A www.klasszikushajok.hu – n már hét korábbi írás jelent meg a Viharmadár nevű 22 – es Binnenjollénak a történetéről. Az első részben (https://klasszikushajok.hu/2019/02/10/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnejolle-elso-resz) 2018 – ig jutottunk, majd a másodikban (https://klasszikushajok.hu/2019/11/21/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-masodik-resz) 2019 – ig. A harmadik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/02/09/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-harmadik-resz) 2021 tavaszáig jutottunk ameddig is az új orrtőke, gerinc és fartükör került a hajóba, illetve már néhány borda cseréje is megtörtént.
A negyedik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/11/13/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-negyedik-resz) 2021 november közepén nagyban folytak a bordacserék és ami nagyon jó hír volt hogy a hajó történetéről is kiderült egy – két dolog és talán a legfontosabb információ is hogy az építési éve 1935 volt. Az ötödik részben (https://klasszikushajok.hu/2022/02/17/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-otodik-resz) 2022 – februárban, már az összes bordacsere befejeződött és elindult a palánkozás. A hatodik részben (https://klasszikushajok.hu/2022/12/04/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-hatodik-resz) 2022 decemberéig jutottunk ahol is már a palánkok nagy része megvolt. A hetedik részben (https://klasszikushajok.hu/2023/03/06/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnejolle-hetedik-resz) március elején már a hajó deckszerkezete is kész volt. A nyolcadik részben (https://klasszikushajok.hu/2023/05/09/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-nyolcadik-resz) május folyamán már a deck is elkészült illetve néhány olyan deck alatti szerelvény is bekerült a hajóba, ami első ránézésre nem annyira látható. A kilencedik részben (https://klasszikushajok.hu/2023/06/21/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-kilencedik-resz/) az utolsó apró részletek is a helyükre kerültek.
A felújítás befejeződött 2023 júniusában…legalább is ami a hajótestet illeti. Az EB – re még nem volt új árbócunk és vitorlánk így a J (HUN – 56) vitorláját és rudazatát használtuk. Sokat vitorlázni nem volt időnk az EB előtt – vagyis a hajó először a kontinensviadal nyitónapján úszott. Az Atterseere való kiérkezés után az első rajtig még folyamatosan szerelvényeztük a hajót, és a pályára való vitorlázás közben, akadt némi technikai jellegű problémánk, ami miatt az első futamot ki kellett hagyni és a parton tovább szerelni. A probléma első ránézésre orvosolhatónak tűnt, (amit itthon, műhelyben pár óra alatt meg is oldottunk), de ezzel az EB – t már nem tudtuk folytatni. Itthon a Klasszikus Kupában 2023 évben nem került kiírásba a 22 – es Binnenjolle így végül a szezonra, már csak egy hazai versenye maradt a hajónak, nevezetesen a 25. Tabu Kupa. Itt már szerencsére nem voltak technikai gondjaink és végül érmet is sikerült szereznünk…
Ezután a hajó zárt és fedett helyre került és ott várja az idei szezont. A tervek szerint a rudazata már elkészül a szezonra, ahol kíváncsian várjuk, hogy a két 22 – es Binnenjolle hogyan versenyez egymással.