Idén június 28 és július 3 között több mint 50 Riva találkozik majd ismét Velencében a minden évben megrendezésre kerülő Riva Days alkalmából, amely a szabadidős hajózás történetének, leghíresebb motorosainak nemzetközi találkozója. Az eseményt a Riva Historical Society szervezi, amely mintegy 700 Riva tulajdonost fog össze a világ minden tájáról. Az impozáns flotta, melynek bázisa a Marina Santelena lesz, az esemény során ellátogat Velence északi lagúnáiba, Burano – ba, Murano – ba, Torcello – ba és a Lido – ra is. Június 30 – án, vasárnap délelőtt a St. Márk tér előtt vonul majd fel a flotta a Trofeo Principato di Monaco klasszikus mezőnyével együtt.
A Riva hajógyár által 1958 és 1996 között épített, csaknem 50 motorcsónakból álló flotta a Giardini della Biennálé – tól nem messze található Marina Santelena – ban horgonyoz majd. A hajók 12 országból érkeznek: Olaszországból, Németországból, Svájcból, Belgiumból, Franciaországból, Hollandiából, Angliából, Norvégiából, Finnországból, Luxemburgból, a Monacói Hercegségből és az USA – ból. Az eseményt a Riva Historical Society szervezi, amely öt kontinens, több mint 30 országából mintegy 700 taggal rendelkezik.
A Riva összesen 4098 hajót gyártott Carlo Riva vezetésével, aki 2017 – ben, 95 évesen hunyt el, és aki a szabadidős hajózás leghíresebb márkájának alapítója volt. Carlo Riva – t álmodozónak, látnoknak, perfekcionistának tartották, és talán nem véletlenül, hiszen az Iseo – tó partján fekvő 7000 lelkes kis várost Sarnico – t egy életre felhelyezte a hajógyártás térképére. Ebben a kis műhelyben gyártották a motorcsónakok királyának is nevezett műalkotásokat, amelyek kivívták minden neves hajóépítő elismerését.
Carlo Riva élete végéig hajózott és használta kedvenc hajóját a Lipicar IV – et, ezt az 1971 – es Riva Aquarama – t, amelyet ma is tökéletes állapotban őriznek Sarnico – ban, és amelyet három lánya, Lia, Pia és Carla nevének kezdőbetűiről nevezett el. Közel harminc év telt el azóta, hogy már nem épülnek fából Riva – k, de ennek ellenére az idei rendezvényen szinte az összes legfontosabb Riva modell felvonul majd. A flottában megtalálható lesz majd az ikonikus, 1962 óta gyártott Aquarama, amelyből 12 érkezik Velencébe. Eljön még mintegy 15 Tritone és Ariston modell is, mindkettőt 1950 – től gyártották, majd két év múlva megérkezett a Florida, majd 1966 – ban a Junior, 1969 – től az Olympic, 1972 – től a Rudy. A Riva Olympic La bella vita – nál, valamint az 1974 – ben épült Aquarama Special Maud II – nél és Grifone – nál, az esemény során emlékeznek meg arról hogy ezeket a típusokat fél évszázada kezdték el gyártani. A flottában a legöregebb hajó egy1958 – as Riva Florida Tender lesz, míg a legfiatalabb egy 1996 – os Aquarama Special Riva Classiche ami a Riva hajógyár tulajdonában van.
A Riva Historical Society – ről:
A társaságot 1998 – ban alapították, elnöke Piero Maria Gibellini milánói építész, aki nem mellesleg Carlo Riva hivatalos életrajzírója is, valamint az ASI (Automotoclub Storico Italiano) hajózási bizottságának tagja. Gibellini számos kötetet készített, melyeket a szakértők és a hajógyárak a Riva hajógyár teljes történetének tekintenek.
A „Riva Historical Registry RHS”, 15 éves kutatás eredményeként, több mint 800 képet, és több mint 2300 Riva – t gyűjtött össze, amelyek 40 különböző országban hajóznak még mindig. Emellett kiadtak jópár Rivákkal kapcsolatos könyvet, mint például a nemrég megjelent „Grazie Carlo” című könyv első és második részét, a „Baglietto Varazze” szintén két kötetét, a „La velocità sull’acqua” és a „I Celli da Viareggio a Venezia” – t. 2003 óta az RHS szerkezti és adja ki a VivaRiva – t is, amely ma Olaszország egyetlen, kizárólag a történelmi hajózásnak szentelt, papír formátumú folyóirat. A Riva Historical Society minden évben bíróképző tanfolyamot is szervez azzal a céllal, hogy a Riva motorcsónakok helyreállításával és karbantartásával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismereteket első kézből tanulják meg, és adják tovább az új generációknak.
A találkozó szponzorai a Bavaria Assicurazioni, az ASI, l’Automotoclub Storico Italiano, a Vitale Barberis Canonico, a YCV (Yacht Club Venezia) és a Marina Santelena…