A nagy nemzetközi vitorlásversenyek közül korábban már több versennyel is foglalkoztunk a www.klasszikushajok.hu – n. Ebben a részben egy több mint 70 éves földközi tengeri versenyt veszünk gorcső alá, ami nem más mint a Rolex Giraglia Race.
A Giraglia Race egy valóban klasszikus vitorlásverseny. A legenda szerint a verseny gondolata 1952 – ben egy decemberi estén született meg, amikor Beppe Croce, a Yacht Club Italiano elnöke, René Levainville, a Yacht Club de France elnöke és Franco Gavagnin egy párizsi bisztróban együtt vacsoráztak. A Saint – Tropez – től Genova – ig tartó yachtverseny túlmutatott egy egyszeri vitorlás regattán, ez egyben egy Olaszország és Franciaország közötti kihívás is volt, amely a második világháború utáni kapcsolatok építését is szorgalmazta.
A Giraglia Cup 1953 – as első versenyén huszonkét hajó indult, de a résztvevők száma folyamatosan nőtt és napjainkban közel száz hajó vesz részt a versenyen. 1997 – ben az esemény főszponzora a Rolex lett, így a verseny neve is Rolex Giraglia Cup – ra változott. 1998 – ban a Yacht Club de France egy háromnapos verseny szervezésébe kezdett a Saint – Tropez – i öbölben, majd 2002 – ben átadta a rendezvénynek ezt a részét a Société Nautique de Saint – Tropez -nek. 2018 – ban a regatta neve egyszerűen Rolex Giraglia – ra lett.
Idén az eseménynek új névadó szponzora lett a Loro Piana személyében, ami hasonlóan a luxus óramárkához, elkötelezett a minőségi vitorlásversenyzés, a hagyományok tisztelete, a természet iránti szeretet és a fair play iránt.
A Rolex Giraglia Kupa offshore versenyének jelenlegi rekordját, amely egy 241 nm – es pálya St. Tropez – től Sanremóig a Giraglia sziklán megkerülésével, az Esimit Europa 2 tartja. A rekord idején, Igor Simcic 30 méteres Maxi – ját, Jochen Schümann olimpiai legenda kormányozta. Rekord idejük 14 óra 56 perc és 16 másodperc. Az Esimit átlagsebessége 18 kts volt, a maximális sebessége pedig kicsivel több mint 30 kts, melyet a Giraglia – szikla mellett vitorláztak.
Az előző rekordot 2008 óta ugyanaz a hajó tartotta, amikor Alfa Romeo 2-nek hívták, és Neville Crichton tulajdonában volt. Az Esimit, 3 óra 6 perccel javította meg Alfa Romeo korábbi rekordját, ami valóban a saját rekordja volt, hiszen a hajónak ez volt a korábbi neve.