1. Ha van egy J – Class – unk, akkor miénk lehet egy darab vitorlás történelem:

A J – Class korábban a legrangosabb vitorlás verseny az America’s Cup versenyosztálya volt. 1929 – ben Sir Thomas Lipton megbízást adott az első J – Class jacht megépítésére, az ötödik és egyben utolsó Amerika Kupa kampányához. A hajó a 36,58 méteres Shamrock V. volt, amely az első és egyetlen J – Class jacht, amelyet fából építettek. Meglepő módon annak ellenére, hogy a Shamrock V. volt az első J – Class, amelyet Charles E. Nicholson tervezett, és a Camper & Nicholson épített, még ma is tökéletes állapotban van, köszönhetően a többszöri és alapos felújításoknak.

2. Vitorlázni egy igazi, történelmi versenyjachttal:

A J – Class jachtokat versenyzésre tervezték. Minden egyes apró alkatrészük a versenyvitorlázást szolgálja, de mindemellett megdöbbentő szépségük már messziről vonzza a tekinteteket. A hajók között rengeteg különbség van, de mégis szoros és izgalmas versenyeket lehet vitorlázni velük hasonlóan egy one design osztályhoz.

Amikor a J – Class jachtok az 1930 – as években elkezdtek versenyezni, akkor az Universal Rule szerint építették őket. Napjainkban a modern J – Class flottában vannak felújított eredeti hajók és új építésű replikák is, amelyeket már izgalmas és fényűző luxusbelsővel építettek. Az új J Class szabályok ezt már megengedik, és egy olyan számítási modellt használnak, amely figyelembe veszi a hajótest kialakítását, az árbocot és a vitorlatervet, hogy minden jachtnak megfelelő handicap – et adhasson. A handicap – es eredményszámítás mellett a versenyeken a J – k teljesítményében nagyon kis eltérés van. A J – Class regatták izgalmasak, akciódúsak, és a küzdelmek mindig az utolsó pillanatig tartanak.

3. Legyen egy America’s Cup győztes hajód:

…vagy egy replikád… – Harold Vanderbilt három kampányban védte meg a kupát J – Class jachtokkal. 1930 – ban az Enterprise – al, 1934 – ben a Rainbow – al, 1937 – ben pedig a Ranger – L. Bár az eredeti hajók nem élték túl a második világháborút, a Rainbow és a Ranger replikái azóta megépültek. Az új, 39,95 méteres, Rainbow – t a Holland Jachtbouw építette 2012 – ben, az 1934 – es Amerika Kupa győztes eredeti tervei alapján, amit Frank Paine tervezett.

4. Versenyezhetünk a következő America’s Cup – on:

A J – Class flotta megújulásával ezek a hajók végre visszatérhettek igazi otthonukhoz az America’s Cup – hoz. A J – Class Association az utóbbi években igen aktív szerepet vállalt abban, hogy megőrizze az osztály értékeit a világ különböző tájain rendezett regattákon. Ezek közül a 2017 – es America’s Cup, a szintén 2017 – ben rendezett Világbajnokság Newport R.I. – en kiemelkedő szerepet játszott. Az Új – Zélandon megrendezett 36. America’s Cup programjába is be volt tervezve ezen hajók versenye, de sajnos ezt a covid meghiúsította. 2024 – ben viszont a 37. America’s Cup kísérőrendezvényein a flotta újra versenyez majd a Világbajnoki címért remélhetően legalább hasonló létszámban mint Newport – ban.

5. Élvezze a J – Class jachtok páratlan szépségét:

Ezek a kecses és karcsú formájú hajók csak úgy siklanak a hullámokon. Versenyhajóknak tervezték őket, de tagadhatatlanul gyönyörűek. Tulajdonosaik szinte meghatározhatatlan büszkeséget éreznek, amikor egy gyönyörű öbölben horgonyozva közelítik meg a jachtjukat és úgy gondolják, hogy a J – Class jachtok a valaha épült legszebb hajók, amelyek vitorlázhattak a tengereken.

6. Legyen a vitorlás történelem őrzője egy J Class jacht birtoklásával:

Amint azt sok klasszikushajó tulajdonos elmondhatja, a vitorlástörténelem egy részének megőrzése és továbbadásának öröme a legfőbb érv, amiért klasszikus hajót vásárolnak vagy felújítanak. Nincs ez másként a J – Class jachtokkal sem.

A J – Class újjáéledésében a legnagyobb szerepet Elizabeth Meyer játszotta, amikor is megvásárolta és felújította az Endeavour – t, amelyet Sir Thomas Sopwith számára építettek. A 39,56 méteres ikonikus hajó volt az első J – Class jacht, amelyet felújítottak.

7. J – Class jachttal beléphet az elit klubba

J – Class jachtja nem sok embernek van, jelenleg ez a klub kevesebb, mint tíz embert számlál. Ha az álmunk, hogy egy J – Class jachtot vásároljon, vagy akár újat építsen akkor ezzel egy elit klubba léphet.

Az utolsó J – Class –t, a Topaz – t 2015 – ben bocsájtották vízre. A Holland Jachtbouw HJB mindamellett hogy hivatalos partneri kapcsolatban áll a JCA – val, rendelkezik még két J – Class, a Yankee és a J9 építésének kizárólagos jogaival. A Frank Paine által tervezett 38,1 méteres Yankee volt a harmadik amerikai J. A Dykstra Naval Architects optimalizálta az eredeti dizájnt, és csak arra várnak, hogy a megfelelő tulajdonost találjanak a projektre. Szintén a HJB rendelkezik még a korábban meg nem épített J – Class, a J9 építési jogával is. Frank Paine védőként tervezte a jachtot az utolsó Amerika Kupára, amelyet J – kel rendeztek meg, de a tervet soha nem építették meg.

8. Érdemes átélni a J – Class életérzését:

Lenyűgöző szépség, csodálatos technológiai és izgalmas versenyek. A J – class jachtokon tényleg minden megvan ehhez. Ezek a vitorlások nyilvánvaló szépségükön és teljesítményükön kívül koruk csúcstechnológiáját jelentették. A mai J – Class – okal főleg pályán versenyeznek, de tökéletesen alkalmasak offshore versenyekre is. Bizonyítottan tenger és óceánállók, kényelmesek, luxus belsővel rendelkeznek, így sokkal barátságosabbak a hosszú utakon, mint egy modern, versenyjacht.