Az offshore versenyzés szerelmesei tudják, hogy az ausztrál vitorlázó, Sean Langman az elmúlt 20 évben azzal töltötte idejét (és pénzét), hogy saját kategóriájában első legyen a Rolex Sydney – Hobart – on.

A holnap rajtoló Rolex Fastnet Race – en ugyanilyen keményen igyekszik majd nem az utolsó helyen beérni a célba. Langman egy 90 éves gaff kutter – el a Maluka – val versenyez majd, amely mindössze 28 láb hosszú. Több mint egy évtizede mentette meg ezt a kis jachtot a pusztulás elől, amit saját hajógyárában újította fel. A Maluka egy tengerálló, 24 lábas „Ranger” osztályú hajó fejlesztéseként készült el, melyek még mindig Sydney kikötőjében versenyeznek minden hétvégén. Eredetileg a Ranger – t nem nyíltvízi vitorlázásra tervezték, de a Maluka – nak az átalakítás után megvoltak az adottságai ahhoz, hogy komoly offshore versenyeken is rajthoz álljon.

A Maluka – val az 1930 – as években Sydney – ből Queensland – be, Tasmániába és Lord Howe – szigetre is elvitorláztak igaz ezek az utazások nem teltek eseménytelenül. 1935 – ben a jacht zátonyra futott a Victorian coast – on ahol a parti sziklák ki is lyukasztották. Szerkezeti integritásának köszönhető, hogy a Maluka túlélte ezt a zátonyra futást. A sérülést valahogy kijavították majd visszatért Sydney – be nagyjavításra.

Langman az építés során több offshore versenyzéshez szükséges dolgot is figyelembe vett. Néhány lábbal megmagasította a decket illetve a cockpit – ot is megnövelte, hogy több pihenőhelye legyen a deck alatt. Ez abban is segített, hogy a Maluka megfeleljen a jelenlegi offshore előírásoknak.

Az ABS (American Bureau of Shipping) szabványainak való megfelelés érdekében 62 új gőzölt keményfa borda került a hajóba. A hajótest palánkozánál 3000 hagyományos réz szeget használtak fel. A hajót szerkezetének megerősítése érdekében a hajótestet még üvegszálasz poliészterrel borították.

A tapasztalt ausztrál legénységnek köszönhetően nem kétséges, hogy Maluka – t a maximumon fogják vitorlázni, függetlenül attól, hogy milyen körülményekkel szembesülnek majd az idei jubileumi 50. Rolex Fastnet Race – en.

A hajó előnyszámai meglehetősen jók, amúgy valószínű senki – legkevésbé Sean Langman – nem vállalta volna azt a kihívást és költséget, hogy a hajóval 11 000 mérföldre a rajtvonalig vitorlázzon.