Noha a legújabb America’s Cup jachtok a vitorlás csúcstechnológiát képviselik, a Kupa korábbi flottáit sem szabad elfelejteni, aminek az egyik legcsodálatosabb osztálya a J – Class volt. Ez az osztály mindenkiből szenvedélyt vált ki, és felkavarja az érzelmeket legyen szó vitorlásversenyzőről vagy egyszerű nézőről. A J – Class jachtok nemcsak lenyűgöző esztétika ikonok, hanem a modern nagyhajós versenyzés csúcsai is egyben. A flotta reneszánszát éli és a legkomolyabb pályaversenyeket vitorlázza.

A J – k presztízséhez, gondozásukkal és karbantartásukkal járó hihetetlen felelősség is párosul, talán nem véletlenül nevezik a yachtok birtokosait ŐRZŐ – knek, nem pedig tulajdonosoknak. Ennek a gondozásnak az egyik újabb fázisa, hogy a Hanuman (JK6) a hollandiai Holterman Shipyard – ba érkezett felújításra. A Charles Nicholson 1937 – es terve alapján 2009 – ben épült Hanuman, korábban már több sikert is elért akár a St. Barths Bucket – en vagy a Superyacht Cup Palma – n is.

A felújítás tervezetten hét hónapig fog tartani, de a Holterman emberei szerint, több mint egy év munkáját kell elvégezniük, hiszen a hajónak el kell készülnie a jövő évi St. Barths Bucket – etre.

A Hanuman (JK6) április végén érkezett meg a Holterman Shipyard – ba. Ez a projekt lesz a Holterman első J – Class felújítási projektre, melyet már nagyon vártak. A tervek szerint több mint 500 darab fedélzeti hardvert kell eltávolítaniuk a hajóról, mire megkezdhetik a fedélzet felújítását, illetve az alumínium szerkezetek átvizsgálását. A további munkák közé tartozik a belső részek felújítása is, illetve a hajótest újrafestése, valamint a klíma- és hidraulikarendszerek cseréje.

„A Hanuman egy óriási falat a műhely életében, így nagyon komolyan erre a projektre koncentrálunk ” – mondta Tim Wedzinga, a Holterman Shipyard felújítási menedzsere.

A Hanuman utoljára 2018 – ban esett át teljeskörű felújításon, amikor az összes versenyzéssel kapcsolatos rendszerét átszerelték, új carbon rudazatot kapott, amivel a hajó teljes súlyából 500 kg – t spóroltak.