Egyfelől, a sloop vitorlázás jól ismert hagyomány a Bahamákon. Másrészt ez sokkal több, mint pusztán hagyomány, ez a kultúra része és még annál is több, egy életérzés – amit a sloop vitorlázók szerint nehéz megmagyarázni, hiszen ez a vérükben van.

„Nehéz megmagyarázni ezt az érzést”, „Nem számít, mennyire vagy fáradt, vagy mennyire elgyötört – az időjárás vagy bármi más miatt – amikor odavitorlázol a rajtvonalra, csak te vagy, a hajó és a verseny.”

A Bahamai sloop – ok, mind helyi fákból készült vitorlások, amelyet emberkéz alkotott, természet adta anyagokból, és amelyet kizárólag a szél hajt.

A sloop vitorlás kultúra az egyszerű napi közlekedéstől egészen a versenyvitorlázásig fejlődött. A legnagyobb nemzeti regatta pedig az ország minden tájáról vonzza a hajóépítőket, hogy összemérjék magukat és hajóikat, hogy ők építették e a legjobb sloopokat adott évben.

A sloop vitorlázás, kortalan, ami azt jelenti, hogy a kisgyermekektől a nyugdíjasokig mindenki űzi ezt a sportot a Bahamákon. Igazából, aki már elsajátította az úszás alapjait az egyből el is indul a sloopozás útján is. Ez a szenvedély, amelyet az élet korai szakaszában megtapasztalnak a gyerekek, táplálja bennük későbbi életük során a sloop vitorlázás szeretetét.

A sloop vitorlázók és hajóépítők mindig is büszkék voltak hajóikra. Számos téma van, amivel kapcsolatban soha nem akarsz „vitába” keveredni egy bahamaival, na a sloop vitorlázás az egyik ilyen téma. Itt még ez a sport valahogy nem a pénzről szól, hanem inkább a sport és a természet szeretetéről, és a büszkeségről.

A közösség olyan, mint egy testvériség, de a rivalizálás bennük is él és virul és ez hajtja a sloop vitorlázókat. A viccelődés és ugratás teljesen normális a hajók legénységei között, de amikor a startpisztoly eldördül, onnan már minden csak egy dologról szól, a győzelemről.

Hivatalosan az első nagyszabású regattát 1954-ben rendezték meg, de a szigeteken már jóval korábban is folyt barátságos versengés a horgász és rákhalász hajók között, hiszen a munkájuk mellett a mindennapi közlekedési eszközük is ez volt.

A verseny alapötlete először Bahamai és Amerikai vitorlázók fejében fogant meg, hogy szükség lenne egy helyi Bahamai versenyre, ami segíti a helyi vitorlázás és versenyzés fejlődését, a szigetvilág megismerését, és nem mellesleg társadalmi eseményként is funkcionál. Az első eseményre közel 70 Sloop, skuner és különböző dinghy érkezett az Exuma – i Elizabeth Harbourba.

A Bahamai és Amerikai, Out Island Squardon (más néven Family Islands), vállalta az Exuma – i George Townban évente megrendezésre kerülő esemény szponzorálását. 1954 – től 1967 – ig hatalmas fejlődésen ment át a regatta, amivel a szigetcsoport egyik legmeghatározóbb versenye lett. Ez a kezdeti sikeres esemény hozta létre a ma is jól ismert versenyt.

1973 – ban a Bahama – i függetlenségi ünnepségek részeként először Nassau – ban rendezték meg a szokásos éves regattát. A verseny újjászervezésére pedig megalakult az National Regatta Committee. A bizottság továbbra is vállalta a regatta minden évben George Town – ban történő megrendezését.

A korai regatták résztvevő hajó nagyrészt munkahajó voltak, akik a három nap kivételével folyamatosan jártak rákhalászni és kereskedni hajóikkal. Később a rivalizálás mellett a minél tökéletesebb versenygépek építése is előtérbe került, mert azért nemzeti büszkeség volt megnyerni „A” regattát, így előbb – utóbb könnyebb és gyorsabb hajókat készítettek a versenyekre.

A versenyen való részvétel feltétele, hogy a sloop – oknak Bahama – i tervezésűnek, építésűnek és tulajdonúnak kell lenniük. Bár a COVID – 19 idején nem rendeztek versenyeket, de a közel hetven év alatt az események a szigetcsoport több részén is jártak már, mint például: Acklins, Andros, Bimini, Cat Island, Eleuthera (Harbour Island), Exuma, Grand Bahama, Long Island, Mayaguana és New Providence.