Amikor Fred Meyer, az International Eight Metre Class Association akkori elnöke megtalálta a Severn – t, egy 1929 – es 8mR yacht – ot, amelyet William Fife III tervezett és épített, úgy döntött, hogy eredeti formájában fogja helyreállítani. A történet azért elsőre nem volt ilyen egyszerű, mert egy dolog azért hiányzott a hajóról, méghozzá a tőkesúly! A második világháború alatt sok jacht elvesztette a keel – jét.

Az új tulajdonos megkereste a Scottish Maritime Museum – ot, hogy esetleg az eredeti keel tervei nincsenek e meg a múzeum archívumába. A keresés sajnos nem vezetett eredményre, mert a múzeumban nem találták ilyet. Néhány hónappal később egy újabb 8mR kiel tervtervrajzot kerestek a múzeumba. Szerencse ezen a terven fel volt tüntetve, hogy ezt a kiel – t másik négy 8mR yacht – hoz is használták, és ráadásul a rajzszámok is meg voltak a hajókhoz. A 786 – rajzszám is szerepelt a négy hajó között, ami pedig nem más, mint a  Severn – é volt. Így a Severn – t sikerült teljesen eredeti formájában helyreállítani, és visszatérhetett a versenyek világába. A hajó (és az új tulajdonos) legnagyobb szerencséje az volt, hogy a tervek nem vesztek el, mert egy fészerből mentették ki őket Archibald McMillan, a Fairlie Yacht Slip Co. korábbi tulajdonosa halálakor. Ezt a hajóépítő műhelyt a második világháború után alapították, amikor az egykori Fife Yard – ot Colin és Ian Parker megvásárolta.

Az újjáépítés:

Miután nem tudta megvenni a Fife Finola – ját, valamint a John Lammerts Van Bueren – el (Touchwood BV) folytatott beszélgetéseket követően az új tulajdonos úgy döntött, hogy szinte a semmiből építi újra a Severn – t. Ez sokak számára ijesztő feladat lehetne, de nem egy olyan úriembernek, akinek a nevéhez már a 8mR Catina VI, a 8mR Elsinor és 10mR Rita IV is fűződik. Egy igazán kifinomult ízlésű ember!

A portugáliai Absolute Restorations építette újjá a hajót, amelyet 2009 – ben, nem sokkal a franciaországi Hyères – i 8mR Világbajnokság előtt bocsájtottak vízre. A VB – n a Team Alinghi legjobb vitorlázói indultak a hajóval, köztük Ed Baird, Brad Butterworth és Simon Daubney. A hajó az első versenyén megnyerte a rangos Sira Cup -ot és a Neptune Trophy – t is.

A Touchwood szállította az összes lucfenyőt a rudazathoz, valamint az alaszkai sárga cédrust a belső és a fedélzeti burkolatokhoz.