A Lady Elizabeth fénykorában egy 1155 nettó regiszter tonnás vas bárka „volt”, amelyet Robert Thompson Jr. épített, és amelyet 1879. június 4 – én bocsátották vízre. Robert Thompson Jr. egyik fia volt idősebb Robert Thompson – nak, aki a család által vezetett J. L. Thompson & Sons hajógyár tulajdonosa és ügyvezetője is volt egyben. Thompson Jr. végül 1854 – ben otthagyta a családi vállalkozást, hogy elindítsa saját hajóépítő vállalkozását a Sunderland – i Southwick – ben. A hajót John Wilson számára építették, aki hasonló nevű 1869 – ben éült 658 nettó regisztertonnás vitorlásával, 1878 – ban süllyedt el a Nyugat – Ausztráliai Rottnest – szigetnél.
A második Lady Elizabeth – et három árbocosra építették, és a Robert Thompson által épített bárkákhoz képest teljesen átlagos méretekkel rendelkezett. A későbbi Lady Elizabeth azonban még így is a hetedik legnagyobb hajó volt, amelyet a gyár valaha épített. A hajó tulajdonosa 1886. március 15 – ig John Wilson maradt, de ekkor már a felvett kölcsöneit nem tudta fizetni és csődöt jelentett. Ezután hajóit eladták, köztük a Lady Elizabeth – et is.
Az új tulajdonos George Christian Karran lett, aki néhány hónappal később vásárolta meg a hajót. Karrans családjának több hajója is volt, de ez volt George Christian Karrans első saját hajója. Néhány évig maga Karran volt a hajó kapitánya. Pár év múlva George idősebb bátyja, Robert Gick Karran meghalt, és George vette át a Manx King parancsnokságát, de 1906 – ig a Lady Elizabeth tulajdonosa is Ő maradt. 1906 – ban a Lady Elizabeth – et a norvég Skibasaktieselskabet cég vásárolta meg 3250 fontért. A céget L. Lydersen irányította, Lady Elizabeth kapitánya pedig Peter Julius Hoegh lett.
1886 – ban a Lady Elizabeth jelentős károkat szenvedett egy hurrikán következtében. A fő fedélzet elülső része megsérült, miután megfeneklett. Sok vitorlája elveszett vagy súlyosan károsodott. A sérülés ellenére a hajónak sikerült eljutnia az ausztráliai Sydney kikötőjébe.
1890. május 10 – én George Christian Karran kapitány hatodik útja után lemondott kapitányi posztjáról, és H. C. Lever kapitány vette át a parancsnokságot.
1912. december 4 – én a Lady Elizabeth egy fűrészáru szállítmánnyal indult Vancouver – ből Delagoa Bay – be, Mozambik – ba. A hajó az út felénél súlyos viharba került a Horn – fok közelében. A legénység négy tagja eltűnt, a hajó két mentő csónakja és fedélzeti rakományának egy része is elveszett. A hajón több sérülés is keletkezett. Hoegh kapitány a legközelebbi kikötőbe vezette a hajót javításra. Ezután a Lady Elizabeth új úticélja a Falkland – szigetek – i Stanley kikötője lett. 15 mérföldre északra Port Stanley – től, a Lady Elizabeth nekiütközött az Uraine Rock – nak, közvetlenül a Volunteer Point mellett, és egy 1,8 méteres repedés keletkezett a hajótesten, illetve egy 30 cm – es lyuk a gerincen. A hajó süllyedni kezdett, de így is eljutott Port Stanley – be javításra. Miután megvizsgálták, Lady Elizabeth – et, hajózásra alkalmatlannak nyilvánították a sérülések miatt.
1913 júniusában a hajót átalakították gőz hajtásúra. 1000 fontért adták el egy Falkland – szigeteki cégnek. A Lady Elizabeth 1936. február 17 – ig a szigeten teljesített szolgálatot, amikor is egy vihar során elszakadt a kikötőkötele, és elsodródott a Stanley Harbour – i Whalebone Cove – ba, ahol jelenleg is található.
Lady Elizabeth még mindig nagy részben sértetlen, és sokszor szárazon van a Whalebone Cove – ban. A hajó csak dagály idején ringatózik a vízen. A hajó számos tartozéka még mindig Lady Elizabeth – en található, beleértve a horgonyt, a két mentőcsónakot tartó kart, a vezetőállás egy részét, a csigalépcső egy részét és a fa fedélzet nagy részét is. Sajnos a hajó jelentős része erősen rozsdásodott, a gerinc egy részén pedig több lyuk is található. Emiatt dagály idején a hajó fenekét elönti a víz.
1984 júniusában a tulajdonos felmérte Lady Elizabeth állapotát. Az 1913 – as kárfelmérés eredeti jelentéseit felhasználva megtalálták a hosszú lyukat a gerincen, és azt állapították meg, hogy valóban ez volt az oka annak, hogy a hajó nem marad a felszínen. Ha a Lady Elizabeth – et sikerülne szárazdokkba vontatni javításra, újra vitorlázhatna, csak sajnos Port Stanley – ben nincs szárazdokk.
Mióta a roncs a Whalebone Cove – ban van, azóta a hajó fa fedélzetét teljesen eltávolították. A hajó kormánya még mindig sértetlen, de súlyosan korrodált. A hajó kormánykereke sajnos hiányzik. A tulajdonos terveket készített a Lady Elizabeth megmentésére és úszó múzeummá alakítására, de finanszírozás hiányában a projekt nem fejeződött be.
Hajó neve: Lady Elizabeth (fém testű 3 árbócos kereskedelmi bárka)
Bemutatása: 1879 június 6
Tulajdonosok: 1879 – 1886 John Wilson
1886 – 1906 George Christen Karran
1906 – 1913 L. Lydersen (Skibsaktieselskabet)
1913 – 1936 Falkland Islands Company
Home Port: 1879 London
1886 Castletown, Isla of Man
1906 Tvedestrand, Norvégia
Építő: Robert Thompson Jr, Sunderland England
Hossza: 67,97 m
Szélessége: 10,67 m
Merülése: 6,52 m
Legénység: 18 – 25 fő