1930-ban Harold Vanderbilt a versenykarrierjének csúcsára azzal érte fel, hogy megnyerte az America’s Cup-ot az Enterprise – al. Ezzel a győzelemmel az 1930 szeptember 15. –i Time Magazin címlapjára is felkerült. 1934-ben a Rainbow – val ugyan meg tudta védeni Vanderbilt a címét, de az Endeavour – ban méltó kihívóra talált és a 4 – 2 – es végeredmény arra ösztökélte, hogy új hajót építtessen az 1937 – es Kupára. Vanderbilt ezért megkereste a Sparkman & Stephens – t, hogy megvitassák egy új J Class Yacht építésének lehetőségét az egyetemes új szabályokat figyelembe véve. Megállapodtak abban, hogy a Starling Burgess és Olin Stephens négy tervet készítenek, amit Vanderbilt finanszíroz. Ezzel egy olyan project vette kezdetét, aminek eredményeképpen megszületett a Ranger és a Lionheart. A Starling Burgess és Olin Stephens összesen hat tervet vetett papírra a Model 77 A – tól az F – ig, amelyből négy modellt el is készítettek. Ezt a négy modellt 1:24 – es méretarányban építették meg. A projekt talán legizgalmasabb része az volt, hogy ezek a hajók voltak az első olyan modellek, amelyeket teszt medencékben próbáltak ki. A medencés tesztek befejeztével a tervezőcsapat arra a következtetésre jutott, hogy a 77 – C modell a leggyorsabb mind közül. A kiválasztott modell végül Ranger néven épült meg, amely hajóval 1937 – ben megnyerték 4 – 0 -ra az America’s Cup – ot az Endeavour II. vel szemben. A hajó valóban korának egyik leggyorsabb hajója volt, hiszen 34 versenyből 32 győzelmet tudhatott magáénak. A Ranger 1941 – ben megsemmisült, de a replikája 2003 – ban újjáéledt és ma is vitorlázik (J-5 Ranger)

2005 – ben Andre Hoek és a Hoek Design elkezdték elemezni a Vanderbilt-szindikátus számára a harmincas években Burgess és Stephens által tervezett hajótesteket. Ők már a medencés tesztek mellett a modern számítástechnikai modellezést is használták. Ennek eredményeképpen nem a 77-C, hanem a 77-F modellre esett a választás, ők ebben látták a legnagyobb potenciált. Így született meg a Lionheart, ami a tervezőasztalon való megrajzolása után 75 évvel meg is épült. Az Alumínium testet végül Freddie Bloemsma építette és a Claassen Jachtbouw volt a felelős a belső munkálatokért és a többi hajóban lévő rendszerért. A hajót a project elindulása után 5 évvel 2010 – ben mutatták be. Első verseny 2012 – ben volt Cowes – ban, ahol megnyerte a Kings 100 Guineas Cup – ot.

A Lionheart – ot túrázásra és versenyzésre egyaránt tervezték, mindezt az MCA szigorú szabályainak figyelembevételével. A decken két nagy kabinház és két cockpit került kialakításra, amelyből az egyik csak a tulajdonos kényelmét szolgálja. A tulajdonosi cockpit egy külön lakosztályba vezet, amely megoldást a Hoek Design már korábbi yacht felújításoknál, mint például az Adele vagy az Athos is alkalmazta. A hajón három vendégkabin került kialakításra, illetve emellett még négy legénységi kabin is található az árboc előtt. A Lionheart belső terét szándékosan egyszerűre tervezték, mert a tulajdonos meggyőződése szerint a yacht – on töltött idő nagy részét a fedélzeten töltik majd. Azért egy ekkora yacht – nál az egyszerűség is klasszikus belsőt és teakfa bútorzatot jelent.

Egy ekkora hajó folyamatos karbantartást igényel, így ennek fényében eddig háromszor járt a Falmouth – i Pendennis Shipyard – ban. 2012 – ben apróbb munkálatokat végeztek rajta, majd ezután kezdte meg látványos versenykarrierjét a Kings 100 Guinea Cup megnyerésével.

A második felújítás 2015 májusában fejeződött be ahol az ötéves kötelező szervízen és egy festésen esett át a hajó. A munkálatok a Falmouth – i J class regattáig befejeződtek ahol három J – Class a Ranger, a Velsheda és a Lionheart versengett. Ezen a versenyen végül a Lionheart az utolsó futamban elért győzelmével tudott nyerni. Az évek folyamán a hajót folyamatosan Pendennis Falmouth – i műhelyében és Palmán is többször karbantartották már. 2016 ban ismét visszatért Falmouthba hogy az igen nehéz 2017 – es szezonra felkészítsék. Ez a felkészítés elég jól sikerült, mert 2017 – ben a Bermudákon a Superyacht Regattát és a J – Class regattát is megnyert a Lionheart. Az év fő versenye a Newport R.I – n megrendezett J – Class Világbajnokság volt, amit szintén magabiztosan nyert a hajó.

SYC 2014

JH1: Lionheart

Hossz: 43.4 m

Szélesség: 6.55 m

Merülés: 4.72 m

Gyártó: Claasen Jachtbouw. Hull built by F. Bloemsma Aluminiumbouw

Hajótest anyaga: Alumínium