A JK6 Hanuman történetének kezdetéhez egy kicsit vissza kell utaznunk az időben egészen 1937 – ig. Ebben az évben újra megrendezték a vitorlázás legrangosabb versenyét az America’s Cup – ot, és erre a Kupára épült eredetileg az Endeavour II. A terveket 1936 – ban az ikonikus angol tervező Charles E. Nicholson vetette papírra, aminél a repülésben szerzett ismereteit is hasznosította már. A hajó végül a Nicholson Boatyard – ban épült meg acélból. Nicholson az Endeavour II. – t a lehető leghosszabb vízvonallal (87 ft) tervezte. A cél az volt, hogy a Ranger – t legyőzze, de végül 4 – 0 arányban alulmaradt. Az eredeti hajó végül 1968 – ban az enyészetté vált.
Miután az Endeavour – t, Sir Thomas Sopwith első J – class – át 1989 – ben felújították, és vízre bocsájtották mi sem volt természetesebb, hogy a második Kupa kampányának hajóját az Endeavour II. – t is újjáélesszék. A modern J – class yachtok között a Hanuman volt az első J ami Hollandiában lett megépítve és bemutatva is. A holland hajóipar egyik legkiválóbb tervezőműhelye, az Amszterdami Dykstra Naval Architects vállalta el a nemes feladatot, hogy ezt a csodás hajót újra gondolja. A Dykstra Naval Architects nem mellesleg 30 éves tapasztalattal rendelkezik már a J – Class hajók újra tervezésében. Az ő nevükhöz fűződött a JK3 Shamrock V, JK7 Velsheda, JK4 Endeavour, a J5 Ranger teljesítmény elemzése és áttervezése, az újonnan épült JK6 Hanuman és a JH2 Rainbow tervezése is. Ezen kívül még a tervezőasztalon van a Yankee terve is, de ehhez a tervhez még nem találtak tulajdonost, hogy megépítsék.
Az Endeavour II. újjáépítését a Vollenhove – i, Royal Huisman vállalta, akinek a nevéhez több Superyacht project is kötődik. Az újjáépítésnél, mint a többi J – class project esetében is a J – Class Rules szigorú szabályainak megfelelően építették újjá a hajót. Ennek fényélben, voltak olyan részek, amiket eredeti történelmi formájában kellett megőrizni, de az újra tervezésnél a hajó teljesítményét már kicsit optimalizálták, a vitorlafelületekkel, a test tőkesúly aránnyal és a modern anyagok használatával. Ennek eredményeképpen a hajót nem az eredeti vasszerkezettel építették újra, hanem a LionHeart – hoz hasonlóan aluminium lett. A hajó modern carbon kompozit rudazatott kapott, illetve hasonlóan a modern J – Class – ok nagy részéhez North Sails vitorlákkal lett felszerelve. Ezzel a hajó az eredeti Charles E Nicholson tervekhez képest sokkal nagyobb sebességpotenciállal rendelkezik már.
A deckről is érdemes néhány szót ejteni. A fedélzeten csak egy deckhouse található, de ennek a formája sokkal finomabb és elegánsabb, mint mondjuk a Velsheda – n vagy a Ranger – n. A teakfa fedélzetre matt szerelvények kerültek, ami még letisztultabbá teszi az összképet. A fekete test oldalára végig aranycsík került fel, ami egy nyílhegyben végződik. Ez a kis apróság is még fenségesebbé teszi a Hanuman – t.
A belső enteriőrt Pieter Beeldsnijder belsőépítész tervezte. A belső tér tervezésénél minden apró részlet kialakítására figyeltek és csak kiváló minőségű anyagokat használtak, mint a kézzel csiszolt amerikai és francia dió, amivel tökéletes összhangba hozták a modern Superyacht – ok fényűző világát és az 1930-as évek klasszikus eleganciáját.
A JK6 Hanuman nevét a Hindu majomisten, Pavana szélisten leszármazottjáról kapta, akit hátszélszakaszokban megcsodálhatunk eme fenséges J – Class hátszélvitorláján is. A Hanumann 2009 – ben csatlakozott a J – Class osztály versenyeihez és azóta is aktív tagja a flottának.
JK6: Hanuman
Hossz: 42.09 m
Szélesség: 6.6 m
Merülés: 4.72 m
Gyártó: Royal Huisman
Test anyaga: alumínium