Egy izgalmas 2024 – es versenyszezon után, úgy tűnik, hogy a J – Class yacht tulajdonosok idén nem a versenyzésre, hanem jachtjaik felújítására és a túrázásra koncentrálnak, egy két egységet kivéve.
Az elmúlt évek egyik kiemelt J – Class versenye kétségtelenül a 2024 – es J – Class Barcelona Regatta volt, amely kezdetben Világbajnokságnak indult, és amelyet a 37. America’s Cup versenyek ideje alatt rendeztek ugyanazokon a vízeken.
Varázslatos volt viszontlátni az egykori America’s Cup osztályt és legénységeiket az AC arénájának szívébe, és látni, hogy a kevesebb, mint 100 év alatt hova jutott a vitorlázás csúcstechnológiája.

A J – Class jachtokat jelentős figyelem kísérte, ahogy naponta ki és behajóztak a Marina Port Vell – be, és a vízen is rengetegen nézték, ahogy a Svea (JS1), a Velsheda (JK7) és Rainbow (JKZ1) küzdött egymással.
A csapatok más – más módon készültek az eseményre a lehetőségeikhez képest. A JS1 Svea és a JK7 Velsheda vitorlázott a legtöbbet az elmúlt években, főleg egymás ellen, igen kiélezett küzdelemben. A J – Class Barcelona Regatta előtt nem sokkal újult meg a JKZ1 Rainbow, akinek az első versenye, és egyben felkészülése a Palma Sueryacht Cup volt. A tavalyi esemény után idén a tulajdonosok főleg pihenést terveznek.
A JK7 Velsheda idén már részt vett a korábbi kiemelt J – Class eseményen a Saint Barth’s Bucket Regattán, de a szezon számára innentől kezdve kicsit lazább lesz. A JS1 Svea és a JK7 azt tervezik, hogy idén nyáron az USA északkeleti partján vitorláznak majd. Eredetileg az idei J – Class szezon az USA keleti partján zajlott volna, de ahogy az osztály is nyilatkozta a következő teljes szezon, majd csak 2026 – ban lesz, amikor is a flotta brit és svéd vizekre látogat majd. A JKZ1 Rainbow – nak idénre nincs betervezett versenye, a JK6 Hanuman felújítás alatt van, és a hírek szerint utána fog majd csak versenyezni. A J8 Topaz teljeskörű felújításon esett át, a JK3 Shamrock V. és a JH1 Lionheart is csak cruisolást tervez az idei évben versenyt nem.

„Azt hiszem, az osztályban gyakran láthatunk ilyen ciklikusságot, hogy az America’s Cup évében sokkal aktívabb az osztály utána pedig egy év pihenés következik. 2026 – ban, amikor a Cowes – i és svédországi események következnek, biztos vagyok benne hogy újra aktív lesz az osztály.” – nyilatkozott Paul Kelly a JS1 Svea boatcaptainje.