Nem volt unalmas sem az ősz sem a tél a Stirling & Son – ál, az egyes számú sólyatérben a Plymouth – i dock – ban. A 80 láb hosszú Vigilance teljeskörű felújítása (mind a hajótest, mind a fedélzet) utolsó fázisához ért az eastern slipway – en. A hajót 1926 – ban bocsátották vízre, a Brixhami Upham’s shipyard – ban, ahová a jövő év elején visszatér, hogy a Vigilance of Brixham Preservation Trust önkéntesei a rudazattal kapcsolatos munkákat végzik majd el rajta, hogy a hajó tökéletes állapotában ragyogjon majd a századik évfordulóján.

 A nyugati sólyatér sem állt üresen, hiszen itt Knud Reimers 84 lábas jachtja az Agneta teljeskörű felújítása kezdődött meg. A félig kompozit vázzal és gyönyörű lakkozott deckel rendelkező hajó a ballasztkiel felett van felfüggesztve, miközben a gerincét cserélik.

A gyár ezek mellett a projektek mellett tovább fejlesztette a mérnöki és fémipari kapacitást is. Will Stirling elmondta: „Nagyon szerencsések vagyunk, hogy ilyen jó csapatunk van, tapasztalt és hatékony; ez a legfontosabb.”

Szintén a műhelyben folyik a 8,8 méteres Pierette vitorlás jacht testének felújítása is, amely hajót az 1800 – as évek végén a William Fife & Son, Fairlie – i üzemében épült.

A közeli szintén a Stirling & Son tulajdonában lévő Treluggan Boatyard – ban, több kisebb projekt van folyamatban. Az egyik egy 15 lábas vitorlás dinghy, de emellett több teak fedélzet is megújul még.

Spirit Yachts, Ipswich, Suffolk

Ebben a hónapban a Spirit Yachts bemutatta Q – Class projektének azon részletét, amikor építés közben a hajótestet már meg tudták fordítani, ami azt is jelenti egyben hogy megkezdődhetnek a belső munkálatok. A Spirit Yachts gyártási és tervezési igazgatója, Julian Weatherill a következőket mondta: „A következő szakaszban az egyedi belső kerül kialakításra. Először a válaszfalak, majd a búrotorok, illetve a gépészet kerül a hajóba.” A projektet a Q7 Yacht Designs alapítója, Peter Silvester rendelte meg, aki az eredeti Q – Class Falcon tulajdonosa, amely mintjára a jelenlegi jacht is készült. A Falcon – t Burgess, Swasey & Paine tervezte az Universal Rule – nak megfelelően, és Herreshoff építette 1926 – ban.

Peter Silvester elmondta: „Az a célunk, hogy megünnepeljük a Falcon századik évfordulóját 2026 – ban azzal, hogy újragondoljuk, hogyan vitorlázhatott volna, ha eredeti tervezői hozzáférnének a ma elérhető legjobb rendszerekhez, technológiákhoz és anyagokhoz. Szeretnénk inspirálni a vitorlázók következő generációját azzal, hogy megmutatjuk, ennek a klasszikus Q – Class dizájnnak lehet modern jövője.”

A Dykstra Naval Architect – et bízták meg azzal, hogy a Falcon eredeti vonalrajzait adaptálja a Spirit Yachts modern építési technológiájához. Az új 46 lábas jacht hajótestét sipo mahagóni vázra építették, amelyre Douglas fenyő palánkok kerültek és dupla diagonal borítás Khaya furnérból. Míg a hajótest vonalai és a víz alatti részek hűek maradtak az eredeti kialakításához, azért a hajó néhány modern funkcióval is el lett látva, mint például az elektromos hajtásrendszer, a luxus belső tér, valamint a modern rudazat, vitorlák és deckszerelvények. A jacht a Victoria nevet kapja majd, és 2026 tavaszán bocsátják vízre.

Peter hozzátette: „Jelentős érdeklődés mutatkozott a „The Falcon Study” iránt, különösen az Egyesült Államokban. Úgy gondolom, ennek oka az eredeti Q – class jachtokhoz fűződő történelmi kapcsolat, amelyek a Nagy – tavakon versenyeztek abban az időben, amikor nagy testvéreik, a J – Class – ok az America’s Cup – ért. Szívesen látnék egy modern Q flottát a vízen.”

A Leonardo Yachts új modern klasszikusát a BOOT Düsseldorf – on mutatta be

Új Spirit of tradition hajók bemutatása nem túl gyakori jelenség, így a Leonardo Yachts által piacra dobott új Eagle 46 premierje egészen figyelemre méltóra sikerült. A hajót a Hoek Design tervezte, ennek megfelelően van is némi hasonlóság a cég többi modelljével. Hasonlóan mint a közkedvelt 38 – as, 44 – es és 54 – es típusokhoz, erre a hajóra is jellemzőek, hogy könnyen egykezes üzemmódban vitorlázható, nagy tágas cockpit – je van és high performance vitorlás élményt kínál.

A belső terekre sem lehet panasz, öt fő részére nyújt kényelmes életteret felszerelt konyhával és hálórészekkel. A modell két változatban lesz elérhető: a sportosabb Carbon Edition, carbon hajótesttel és fedélzettel, carbon rudazattal és North 3Di Endurance vitorlákkal. A hagyományosabb Vinylester Edition, alumínium rudazattal lesz szerelve és North NPC Cross – Cut Nordac Sails – el kerül piacra.