A Nini Anker – t (N – 15) ugyan 1939 – ben tervezték, de csak 2020 – ban Flensburg – ban debütált először versenyen. A híres norvég jachttervező, Johan Anker valószínű mosolyogott volna, amikor  2021 – ben Helsinkiben három 12mR – es terve, a Vema III (N – 11), a Thea (D – 1) ) és a Nini Anker (N – 15) végre együtt vitorlázott a 2021 – es 12mR yacht világbajnokságon.

A klasszikus hajórajongók világában Johan Anker (1871-1940) az elegáns és lenyűgöző formájú hajók mestertervezőjeként ismert, aki számos sikeres jachtot tervezett, épített, és emellett sikeres vitorlásversenyző is volt. Többek között ő is kezdeményezője volt annak a legendás londoni konferenciának, amelyet 1906 – ban rendeztek meg, és ahol a nagy vitorlás országok megállapodtak az első International Rule of Measurement for Rating szabály és felmérési rendszerben. Johan Anker, 1939 – ben 68 évesen készítette el legutolsó, 12mR class tervét, még mielőtt 1940 – ben elhunyt.

Az Anker Design #434, mai nevén, Nini Anker (N – 15) volt az utolsó a húsz, 12mR közül, amelyet 1939 – ben terezett Anker. A második világháború kitörése és Johan Anker későbbi halála megakadályozta, hogy akkoriban ez a terv megépüljön. Erik Tingleff Larsen csak 2011 – ben bízta meg a Robbe & Berking Classics céget a jacht megépítésével. A terveket a Johan Anker Foundation és az oslói Norwegian Maritime Museum – tól szerezték meg és ennek alapján kezdték el a hajó építését. A hajót két évig, tökéletesen kidolgozott aprólékos munkával építették a Robbe & Berking Classics mesterei.

Az eredetileg Siesta (DEN-1) névre keresztelt gyönyörű mahagóni hajó 2013 – ban készült el. Teakfa fedélzettel, klasszikus fa árbóccal, beépített motor nélkül és egyszerű belső térrel, mindent alárendelve a versenyzésnek. A bordák nagy része rozsdamentes acélból, másik része pedig kőrisfából készült. A hajó kiel – je 17 tonnát nyom. Sajnos ez első árbóc nem felelt meg az osztályelőírásnak. Larsen rossz egészségi állapota és 2016 – ban bekövetkezett halála miatt a 434 – es terv nem volt vízen mindaddig, amíg jelenlegi tulajdonosai meg nem vásárolták és át nem alakították, úgy hogy megfeleljen a 12mR osztály előírásainak. A Nini Anker (N – 15) végül, 81 év után a 2020 – as Flensburg – i, nyílt 12mR Európabajnokságon debütált, ahol egy 14 hajós flottában tudott először vitorlázni, ami akkor a legnagyobb flotta volt az osztály történetében.

És hogy miért, Nini Anker?: Johan Anker felesége, Nini Roll Anker híres norvég író volt. Ankerék közel álltak a királyi családhoz, az ifjú Olav trónörökös szinte második szüleiként tekintettek rájuk. A hajó végül a tervező és felesége iránti tiszteletből kapta a Nini Anker nevet.

A Nini Anker technikai adatai:

Tervező:                        Johan Anker (1939)

Építő:                            Robbe & Berking Classics GMBH & Co.

Teljes hossz:                  21.65 m.

Vízvonalhossz:              16.40 m.

Szélesség:                      3.60 m.

Merülés:                        2.64 m.

Vitorlafelület:                174 m2

Vitorlaszám:                  N – 15