A J – Class jachtok, ismét együtt versenyeznek majd, jövő héten Barcelona – ban a J – Class Barcelona Regatta – n. A verseny normál esetben nem szerepel a J – Class éves versenynaptárában, de 2017 óta a szervezők minden egyes Kupa alkalmával megpróbálják odavonzani a flottát a Kupa helyszínére. Ez idén sincs máshogy a katalán főváros esetében.
Sajnos várhatóan csak három hajó versenyez majd, jövő héten a katalán vízeken. A JK7 Velsheda, a JKZ1 Rainbow és a JS1 Svea. A JK3 Shamrock.V a folyamatban lévő megújulási munkái miatt kénytelen kihagyni az eseményt. A Real Club Náutico de Barcelona által szervezett esemény a csodálatos vonalvezetésű, történelmi J – Class jachtokat hozza vissza az America’s Cup arénájába egy olyan időszakban, amikor már high tech repülő hajókkal küzdenek ezért a 173 éves trófeáért.
A regatta lesz első és egyetlen 2024 – es J – Class versenye, ahol az új ORC J VPP hendikep rendszer szerint versenyeznek majd a hajók, amelynél eddig azt tapasztalták, hogy szorosabb és jobb eredményeket hoz az osztályon belül.
A JS1 Svea és a JK7 Velsheda már megérkezett Barcelonába a szardíniai Maxi Yacht Rolex Cup verseny után. Az elmúlt években mindketten rendszeres, és eredményesen versenyeztek a J – Class regattákon, valamint a nagy Maxi és Superyacht versenyeken Európában és a Karib térségben. A Rainbow néhány éve új tulajdonban van, de csak idénre készült el, így 2014 óta ez lesz az első versenye.
A Rainbow taktikusa a hatszoros America’s Cup győztes Új – Zélandi Murray Jones lesz, aki Simon Fisher és Justin Slattery Volvo Ocean Race navigátorokkal dolgozik majd együtt.
Jones így nyilatkozott: „Nem sokat vitorláztunk a hajóval, így nem biztos, hogy mi leszünk a legesélyesebbek. Remélhetőleg kevés edzéssel is tudunk majd jól vitorlázni. A többi csapat nyilvánvalóan sokat edzett és versenyzett, sokkal többet, mint mi. A Superyacht Cup Palma – n már versenyeztünk, ahol volt néhány apró problémánk, de sokat tanultunk. Háromszor annyit vitorlázhattunk volna, mint amennyi valójában, sok mindent kell még tanulni a hajóról és a beállításokról. Ezen a héten még pár napos edzést tervezünk. Örülünk annak, hogy a flottában versenyezhetünk. A Rainbow – ban van még potenciál, és nagyon – nagyon jó csapatunk van.”
Papírforma szerint a svéd JS1 Svea lehet a nyerő. Amióta a svéd társtulajdonosok 2022 elején átvették a hajót, ők versenyezték és edzettek a legtöbbet. Szezon elején a PalmaVela – val indította majd pár hete sorozatban harmadszor is megnyerték a Maxi Yacht Rolex Cup – ot. Taktikusuk Bouwe Bekking a VOR és J – Class veterán, akit Steve Hayles brit navigátor segít majd a fedélzeten.
Tim Powell projektmenedzser és nagyvitorlakezelő így nyilatkozott: „Két – három nappal a regatta kezdete előtt szeretnénk Barcelonába érkezni, és valószínűleg egy kis edzést is építünk a programba. Összességében nagyon jó formában vagyunk a Maxi Yacht Rolex Cup után. Van néhány új vitorlánk, de egyébként azzal a csapattal versenyzünk, akikkel Porto Cervo – ban. Mindannyian nagyon várjuk az eseményt, leginkább azt, hogy csak a többi J – Class jacht ellen versenyezhessünk.”
A JK7 Velsheda – nak erős csapata van, akik már régóta együtt vitorláznak. Don Cowie, a Kiwi nagyvitorla trimmer már alig várja, hogy újra visszatérhessen Barcelonába – ahol 1992 – ben olimpiai ezüstérmet szerzett.
Cowie így nyilatkozott: „Nagyon klassz lesz az America’s Cup hajókkal egy vízen vitorlázni ezekkel a hajókkal, melyek elválaszthatatlanok a Kupa történelmétől. Számomra személy szerint szégyen, hogy legutóbb ez nem Új-Zélandon történt meg, de a COVID közbeszólt. Mindannyian nagyon várjuk már a versenyt. Remélhetőleg erősebb szelünk lesz, mert a JS1 Svea és a JKZ1Rainbow egy kicsit jobbak gyenge szélben. Ez egy csodálatos verseny lesz, és nagyon szerencsések vagyunk, hogy részesei lehetünk.”