A Creole (1927) – nek a közel száz éves pályafutása alatt elég hányattatott sorsa volt, mígnem a Gucci család szerető felügyelete mellett megújult ez a csodálatos klasszikus szkúner.

A Creole (1927) – et talán akkor ismerte meg igazán a vitorlás világ, miután Maurizio Gucci megvásárolta és új életre keltette, de azelőtt is már komoly multttal rendelkezett. Úgy tűnt, Maurizio tragikus halála megerősítette a vitorlás szerencsétlen kapcsolatát a drámai eseményekkel.

A divatmágnás legfiatalabb lánya, Allegra azonban szeretettel őrizte apja emlékét és a gyermekkorában együtt töltött boldog időket. Ez a klasszikus vitorlás a mai napig a család örökségének része, még mindig kiváló állapotban van, és továbbra is az egyik leglenyűgözőbb fa jacht, amely egy évszázad után is vitorlázik.

A Creole volt talán a legszebb vitorlás jacht a vízre bocsátásakor. Charles E. Nicholson tervezte, és ez volt a legnagyobb fa vitorlás jacht, amelyet valaha építettek a brit Camper & Nicholsons hajógyárban. A Vira néven vízre bocsátott grandiózus hajó szerencsés tulajdonosa Alexander Smith Cochran volt, akit „New York leggazdagabb agglegényeként” ismertek. A 65,3 méteres hossz igen impozáns volt abban az időben, amivel még ma is a világ egyik legnagyobb fa vitorlás yactja.

A Vira (Creole 1927), sorsa már építésekor sem alakult valami fényesen, mivel akkori tulajdonosa, Cochran több módosítást is kért, hogy végezzek el rajta, ami nem vált a hajó előnyére. Ezen átalakítások között szerepelt a rudazat rövidítése is, ami igen gyenge menetteljesítményt eredményezett a hajónál. Cochran nem élvezhette túl sokáig új jachtját, mivel két évvel a vízrebocsájtás után elhunyt.

A hajó ezután egy angol vitorlázóhoz Maurice Pope – hoz kerültlett, aki visszaalakította az eredeti dizájnjára, ami által javult a teljesítménye és így már több versenyt is nyertek vele. Ekkor már Creole néven ismerték, amit az új tulajdonosa számára kitalált desszertről kapottta. Sajnos ezután hamarosan kitört a második világháború, és a luxusjacht, több más hajóhoz hasonlóan hadászati szolgálatba állt. Ezalatt az idő alatt dicsősége és fénye igencsak megkopott.

A hajót először 1948 – ban mentették meg, amikor egy görög iparmágnás Stavros Niarchos pénz és energiát nem kímélve eredeti formájában állította helyre. Sajnos az új tulajdonos feleségének érdekes halála a Creole fedélzetén egy újabb olyan esemény volt, amely elhitette az emberekkel, hogy a jacht átkozott. 1977 – ben a Creole (1927) – t eladták a dán kormánynak, és oktatóhajóként használták. Sajnos a hajó állapota ismét leromlott, így a fentartása is túl költségessé vált.

Ezután Maurizio Gucci 1983 – ban vásárolta meg a yachtot, akinek szenvedélye volt a klasszikus vitorlás jachtok helyreállítása.

A felújítási projektért három tekintélyes hajógyár, az olasz Beconcini, a német Lurssen és az Astilleros de Mallorca volt felelős. Ezalatt a hajó kívül belül teljesen újjászületett. Ami a belső teret illeti, Toto Russo volt az, aki újrateremtette a Creole eredeti 1920 – as évek beli elbűvölő eleganciáját. A régi vitorlás ismét luxushajó lett. Hat mesés kabin 11 vendég fogadására lett alkalmas, tele a legértékesebb anyagokkal és rengeteg műalkotással. A gépészet is megújult, hiszen a Creole iker MTU motorokat kapott, amivel bármikor kényelmese 11 csomóval képes haladni.

Maurizio Gucci halála után lányya Allegra, lett a hajó örzője, akinek az emlékeiben még élénken élnek korábbi családi vakációk a Földközi tengeren. Talán nem véletlen hogy emiatt úgy gondolja, hogy a Földközi – tengeren a legtökéletesebb hely ennek a hajónak.

Allegra maga is lelkes vitorlázó, akárcsak apja volt, aki a család másik csolálatosan felújított klasszikus jachtjával, az Avel – el versenyzett sokáig. 2013 – ban 30 évvel azután hogy a családé lett a hajó, versenyzett vele, ezzel is bizonyítva, hogy ez a tiszteletreméltó szépség még mindig csodálatos és versenyképes formában van…