www.klasszikushajok.hu – n már öt korábbi írás jelent meg a Viharmadár nevű 22 – es Binnenjollénak a történetéről. Az első részben (https://klasszikushajok.hu/2019/02/10/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnejolle-elso-resz/) 2018 – ig jutottunk, majd a másodikban (https://klasszikushajok.hu/2019/11/21/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-masodik-resz/) 2019 – ig. A harmadik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/02/09/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-harmadik-resz/) 2021 tavaszáig jutottunk ameddig is az új orrtőke, gerinc és fartükör került a hajóba, illetve már néhány borda cseréje is megtörtént. A negyedik részben (https://klasszikushajok.hu/2021/11/13/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-negyedik-resz/) 2021 november közepén nagyban folytak a bordacserék és ami nagyon jó hír volt hogy a hajó történetéről is kiderült egy – két dolog és talán a legfontosabb információ is hogy az építési éve 1935 volt. Az ötödik részben (https://klasszikushajok.hu/2022/02/17/valami-keszul-a-viharmadar-22-es-binnenjolle-otodik-resz/) 2022 – februárban, már az összes bordacsere befejeződött és elindult a palánkozás.

Tavaszig még néhány palánk felkerült szám szerint hat – hat, de ezután „sajnos” elindult a vitorlásszezon és emiatt az építés megint háttérbe szorult. Ami jó hír volt viszont, hogy a J – vel (1938 – as Kékszalag győztes Kincsem IV. replika) sikerült vitorlázni hazai és nemzetközi vizeken is és 12 év után újra volt magyar hajó 22 – es Binnenjolle EB – n. A szezon végével ideje volt visszavonulni a műhelybe és újra neki látni a palánkozásnak. Innen kezdve kicsit látványosabb rész következett, hiszen 7 – ról 7 – re egyre fogyott a fedetlen terület a hajó fenekén. A palánkok már lefedték mind a hajó orrtőkéjét mind a fartükröt. December elején már csak 4 palánk maradt hátra ahhoz, hogy teljesen kész legyen a hajó Starboard – ja. Ez a vizuális élmény, hogy elkészül valószínű az én karácsonyi ajándékom lesz…

A tervek szerint a hajó másik oldala február végéig elkészülhet. Ezután a gyalulásé és a csiszolásé lesz a főszerep, majd a felület epoxy gyantázása következni és a ventilek beépítése után, jöhet a hajó megfordítása ezután pedig elkezdődhetnek a deck munkálatai.

Ha és amennyiben minden a tervek szerint halad, akkor 2023 nyarára elkészülhet a hajótest…