A hajót Charles E. Nicholson tervezte és a Camper & Nicholson építette W.L. Stephenson – nak, a Woolworth üzletlánc tulajdonosának 1933 – ban Gospotban. Ez a hajó volt Nicholson második J Class – a és egyben a tulajdonos második hatalmas yacht – ja. A hajó jellegzetes sötétkék színű volt mindig, amit a fa hátsókabin boksz még jobban kiemelt. A hajó a nevét Stephenson három lánya Velma, Shelia és Daphne neveiből összevont szó után kapta. Stephenson hajóját nem az America’s Cup – ra építették, de 1933 és 1936 között olyan mezőnyökben vitorlázott ahol a Britannia az Endeavour vagy a Shamrock is versenyzett. A hajó második szezonjában, több mint 40 versenyt nyert olyan legendás helyszíneken, mint Torbay, Swanage vagy a Solent. Ebben az időben a hajót captain Mountifield kormányozta. Ekkor legalább 16 emberre volt szükség ahhoz, hogy a hajó egyáltalán vitorlázni tudjon, illetve a versenyeken 30 fős legénységre volt szükség. A harmincas években ez a hajó a legmagasabb technikai szintet képviselte, az árboc a kötélzet, a deck szerelvények és a vitorlák tekintetében is. A hajó első aranykora 1937 – ben fejeződött be, amikor is a Hamble folyóban maradt jó pár évre hasonlóan az Endeavour – hoz.
1934 – ben a Camper and Nicholson egy 72 lábas kisérőhajót is épített a Velsheda mellé amit Bystander – nek hívtak, de ez a hajó nem élte túl a háborút. Aki ma ellátogat valamilyen J – Class versenyre azért láthatja, hogy a Velsheda – nak most is van kísérőhajója igaz csak 42 lábas és ezt már a francia JFA tervezte és építette.
A Velsheda – t 1984 – ben Terry Brabant mentette meg, aki új rudazattal és belső berendezésekkel újította fel a hajót, de csak annyira hogy hajózható legyen. Ekkor még motor nélkül rendszeresen vitorlázott és charterezett a hajó Anglia déli részén, néha a Mediterránumban és a Karib tengeren.
Az újjáépítés:
A Velsheda – t 1996 – ban svájci tulajdonos vette meg, és a Southampton Yacht Service – be újították fel Gerard Dykstra felügyelete mellett. A hajót a Dykstra Naval Architect álmodta újra, akik többek között a Shamrock V, az Endeavour és a Ranger megújításában, illetve a JK6 Hanuman, a JH2 Rainbow és a Yenkee építésében is oroszlánrészt vállaltak. A hajót végül 1997 novemberében mutatták be újra. A hajó új carbon árbocot és beépített motort is kapott a vitorlatesztjeit és fejlesztését pedig a Southampton University szélcsatornáiban végezték. 1999 – ben a hajó gazdát cserél, méghozzá a holland üzletember Ronald de Waal vette meg, aki azóta is versenyez vele a Mediterrán és Karibi versenyeken.
JK7: Velsheda
LOA: 39.4 m
LWL: 27,79 m
Beam: 6.6 m (6.55)
Draught: 4.57 m
Displ: 143t
Manufacturer: Camper & Nicholson/Southampton Yacht Services
A hajó honlapja: