Az Abeking & Rasmussen (A&R) hajógyár Lemwerder – ben, Bréma közelében található. A hajógyár a Weser – folyó bal partján fekszik, és jelenleg öt gyártócsarnokkal, műhelyekkel, irodákkal, valamint egy belső kikötővel rendelkezik. A hajógyárnak rengeteg arca van: családi vállalkozás, hagyományos és egyben progresszív hajógyár, és kutatási központ is.
A filozófiájuk: „A dinamikusan változó jelenből, új ötletekkel fűszerezve, lelkesen haladunk egy fenntartható jövő felé, anélkül, hogy szem elől tévesztenék hagyományos értékeinket.”

A vállalkozást 1907 – ben Georg Abeking és Henry Rasmussen alapította. Abeking, az észak – németországi Emden város kikötőjében található Nordseewerke Yard gépészmérnöke volt, Rasmussen jó barátja, és később partnere. Oldenburg nagyhercegének, a vitorlázás mecénásának támogatásával Abeking és Rasmussen megalapította jacht- és hajóépítő műhelyét Lemwerder – ben, a Weser déli oldalán, Vegesack kisvárosával szemben. Rasmussen, aki Nathanael Herreshoff – ot, a híres amerikai jachttervezőt bálványozta, tehetséges vitorlázóként is ismerték, de jachttervezőként is kiváló terveket alkotott. Rasmussen az Abeking & Rasmussen gyár működésének kezdeti évében magának építette első vitorlás jachtját, a Frisia nevű 5mR class. A hajógyár kezdeti éveiben a magán-, kereskedelmi és katonai szektornak is beszállított, fából készült vitorlás és motoros jachtokat, járőrhajókat és egyéb speciális hajókat építettek.
A huszas években a Henry Rasmussen design – jai már nem csak Európában hanem a tengeren túlon is népszerűek voltak, ami biztos hátteret jelentett a hajógyárnak. 1928 – ban az hajógyár megkezdte a Starling Burgess Atlantic one – design építését. Ebben az időben a háború utáni gazdaság vonzóvá tette az európai építésű hajókat az Egyesült Államokban.

1930 az A&R kifejlesztette és piacra dobta első aknakeresőjét, amit később további 250 hajó követett. Szintén a harmincas években a gyár által készített hajók nemzetközi sikerei nyomán az üzlet tovább virágzott.
1951 – ben építette meg a gyár az első Concordia – ját a Shelia – t, majd további kilencvenkilenc hajót még ebből a típusból.
1963 – ban készült el a Germania VI., az első hegesztett alumínium hajótestű versenyjacht amely sikeresen vitorlázott a német versenyeken és Travemunde Woche – t is nyert.

1973 – ban szintén a gyár falai között építették meg a Kalamoun – t, amely akkor 46 kts – es végsebességével a világ leggyorsabb dízelmotoros yachtja volt.
Manapság a hajógyár továbbra is hasonlóan népszerű jachtokat, haditengerészeti, révkalauz, és egyéb speciális hajókat épít. A hajógyár manapság inkább szuperjachtjairól, valamint SWATH (Small Waterplane Area Twin Hull) (SWATH) hajók fejlesztésében végzett munkáiról ismert.

Az A&R 1981 – ben építette meg utolsó fa testű jachtját, a 11,4 m – es Barbarella jachtot. Ezután a hajógyár gazdasági okok miatt inkább a szuperjachtok kizárólagos piacára koncentrált. Azóta épült még klasszikus hajó az üzemben de már sajnos nem ez a fő profiljuk.