Sok felnőtthez hasonlóan, akik gyermekkorukat egy családi vitorlás fedélzetén töltötték, az Annapolis – i, Kathy Milio első vitorlás élményei is olyan hatással voltak rá, amelyek a család szeretett hajójának eladása után is mindörökre megmaradtak. Egészen a közelmúltig Kathy úgy gondolta, hogy a család szeretett, 40 lábas Bermuda kutterén, a Binker – en töltött értékes napok örökre csak kedves emlékek maradnak, de a sors máshogy hozta…

Az 1960 – as évek közepén Kathy apja, Melvin Seddon megvásárolta az 1934 – es Starling Burgess által tervezett jachtot, amivel a Long Island Sound – ban vitorláztak.

„Annyi időt töltöttünk azon a hajón, hogy megjegyeztem a fa minden apró erezetét és csomóit. A „Binker valóban gyönyörű hajó volt, és anyám után ő volt apám élete szerelme.”

Hiába hogy, a Binker, Kathy gyermekkorának kitörölhetetlen részét képezte, de miután felnőttek és bátyjával, elhagyták otthonukat, 1987 – ben Kathy szülei eladták a hajót. Egy ideig az apja tartotta a kapcsolatot az új tulajdonosokkal, de miután a hajót továbbértékesítették, nyoma veszett. Néhány évvel később Kathy, megpróbálta megkeresni Binker – t az interneten segítségével, és bár a hajót Angliában megtalálta, a tulajdonosok nem válaszoltak neki.

2015 januárjában, miközben édesapját gyászolta, Kathy ismét az interneten kezdte el keresni a hajót, amely apja szenvedélye volt. A keresés egy fából készült hajómodell fórumhoz vezetett. Egy magánszemély képeket tett közzé a Binker modelljéről, amelyeket a nő rajzainak publikációi alapján készített. Kathy is hozzászólt a fórumhoz, és megjegyezte, milyen jól sikerült a modell, és hogy korábban a családja volt a hajó tulajdonosa, valamint felajánlotta, hogy további információval is tud szolgálni a hajóval kapcsolatban. A kommunikáció során kiderült, hogy az illető hölgy Penny Robinson, aki elárulta, hogy ő és a férje, Jamie, a Binker jelenlegi tulajdonosai, és a hajó helyreállítása épp folyamatban van.

Kathy hamarosan megtudta, hogy a Robinson család 2008 – ban igen rossz állapotban találta meg a Binker – t angliában a Poole – i Latham Boat Yard – ban. Miután megvették ócskavasként, a hajót szárazföldön, majd uszályon szállították Doune – ba, a Knoydart – félszigetre, Skócia nyugati partjára, ahol egy nyolcéves helyreállítási projekt kezdődött.

Penny így emlékezett vissza: „Amikor először megláttuk a Binker – t, már legalább egy éve kerestünk egy hajót, amelyet fel kell újítani. Szerelem volt, első látásra. A műhely hátuljában törmelékkel és porral volt borítva, ami nyilvánvalóvá tette azt, hogy sok éven át érintetlenül állt ott. Ennek ellenére gyönyörű vonalai jól látszottak, és ellopta a szívünket.”

„Amikor először elkezdtünk csevegni Kathy – vel, nagyon izgatottak voltunk, hiszen több mint egy éve próbáltunk megtalálni a korábbi tulajdonosait a hajónak. Kicsit attól is tartottunk, hogy ő volt az előző tulajdonos, aki magára hagyta a Binker – t a műhelyben, és esetleg ragaszkodni szeretne ahhoz, hogy még mindig az övé legyen. Amikor azonban a család elkezdett korábbi fénykép másolatokat küldeni a hajóról, akkor megkönnyebbültünk, és azután már csak azzal foglalkoztunk, hogy kitaláljuk, hogyan újítsuk fel, és hová kerüljenek a szerelvények a fedélzeten.”

Kathy a lehető legtöbb információval látta el a Robinson családot a felújításhoz. A családok a felújításon keresztül megismerték egymást, ami odáig vezetett, hogy Robinsonék meghívták Kathyt édesanyjával és testvérével együtt, hogy látogassák meg őket Skóciában, és vitorlázzanak újra Binker – el.

„Szürreális és csodálatos volt látni a Binker – t Skóciában” – mondja Kathy. „Vonattal (a Harry Potter vonattal) mentünk fel Glasgow – ból, Penny és Jamie pedig Mallaig – ben, a legközelebbi városban vártak minket. Hajóval vittek át minket Doune – ba a Knoydart – félszigetre.

 „Annyira hihetetlen volt, mert bár néhány dolog megváltozott a hajón, ugyanaz az érzés volt, ugyanaz az illat, és voltak ismerős facsomók, amelyeket gyerekkoromban megjegyeztem”.

„Ennyi év után újra vitorlázni hihetetlen volt. Az egyik dolog, ami aznap feltűnt a vitorlázás során, hogy ugyanazt a nagyvitorlát használták a hajón, mint amit gyerekkoromban. Az új vitorlák már meg voltak rendelve, de még nem érkeztek meg, amikor ott jártunk. Egy több mint 30 éves vitorla, amelyet sokáig a kikötő hátsó részében tároltak, hihetetlen volt, hogy még mindig ilyen jól működött, és még mindig rajta volt a vitorlakészítő bélyegzője a New York – i Port Washington – ból…

A hajóról: A Binker – t 1934 – ben a Starling Burgess tervezte és a New Jersey, Julius Peterson Shipyard építette Boyd Donaldson megrendelésére. A Binker – t kifejezetten Boyd számára tervezték, hogy tinédzser fiával hajózhasson, éppen ezért tengerállónak és egyben jól manőverezhetőnek is kellett lennie. A Binker ezután sok éven át hajózott az Egyesült Államok keleti partján, majd Robin Todd kapitány vásárolt meg. Robin Floridában újjáépítette, és 1997 – ben kezdte meg vele Atlanti óceáni útját. Az Azori – szigetek felé közeledve egy viharban súlyos károkat szenvedett, amit a szigeteken kijavítottak, majd folytatta útját Anglia felé. 2015 – ben a hajót Jamie Robinson és felesége vásárolta meg akik teljesen felújították. Később 2021 – ben Thomas Perry tulajdonába került.

A hajó nevének eredete: Binker egy A.A.Milne által kitalált karakter volt, a Micimackó folytatásában. Binker, Christopher Robin képzeletbeli barátja volt, és először a „Most hatan vagyunk” című könyvben jelenik meg. A vers a könyv 17. oldalán található, ezért lett a hajó vitorlaszáma 17 – es.

A Binker technikai adatai:

Tervező:               Starling Burgess

Építő:                   Julius Peterson Shipyard, New Jersey

Vitorlaszám:         17

Teljes hossz:         12,2 m

Szélesség:             3 m

Merülés:               1,9 m

Max sebesség:      10 kts