A Shamrock V eredetileg Sir Thomas Lipton az angol Lipton élelmiszerlánc tulajdonosának épült, aki az Anglia és India közötti teakereskedelemből gazdagodott meg és lett híres. A hajót 1930 – ban építették Sir Thomas ötödik és egyben utolsó America’s Cup kampányára a Camper & Nicholson műhelyében. A terveket Charles E. Nicholson készítette és ez volt az első olyan brit J, amely már az új J Class Rules alapján épült.

Azt sem elhanyagolható tényező, hogy ez volt az egyetlen megmaradt  J Class amely fából épült. A vízrebocsájtása után sem áll meg a fejlesztés hiszen a testen és a kormányon is változtattak később a mérnökök a még jobb sebesség érdekében. Később a rudazaton és a vitorlákon is módosítottak, de a hajó így sem lett elég gyors az amerikai tervezésű Enterprise – hoz képest. A hajót végül 1933 – ban eladták Sir Richard Fairey – nek a Fairey Aviation tulajdonosának, aki szintén vitorlás rajongó volt és abban az időben a két, már acélból épült J – Class a Velsheda és az Endeavour ellen is versenyzett. A második világháború után a hajó olasz tulajdonoshoz, nevezetesen Mario Crespi- hez került aki, felújította és a belső teret juharfából újra gondolta.

1962 – ben a hajó megint gazdát cserélt, de szintén olasz tulajdonosa lett Piero Scanu személyében. Az új tulajdonos visszavitte a hajót Angliába Gosport – ba a Camper & Nicholson műhelyébe, ahol három év alatt teljesen felújíttatta. A hajótestet teljesen a bordázatig visszabontották, majd homok fújták, ezután kijavították a hibákat és lehetett festeni. A hajó ezután 2 inch vastag új teakfa palánkozást és bronz veretezést kapott. Ezután a gépészet, a rudazat is megújult. Az ezt követő húsz évben a hajónak számos tulajdonosa volt, de szerencsére egyszer sem pusztult le annyira, mit több fémből készült J – Class.

1986-ban a Lipton Tea Company vette meg a Shamrock V-t, és a Newport Rhode Island-i Hajózási Múzeumnak adományozta. 1989-ben a klasszikus jacht-restaurátor, Elizabeth Meyer egy újabb széleskörű felújítást végeztetett el a hajón. 1995-ben a Newport Rhode Island-i International Yacht Restoration School (IYRS) megvásárolta a Shamrock V – t  a klasszikus jachtkollekciójuk részeként. Három évvel később az iskola eladta a hajót a szintén Newport – i Shamrock V. Corporation – nak.

1999 – ben a hajó visszatért a brit vizekre, ahol egy éven keresztül ismét megújították a hajót . a Munkákat a Dykstra Naval Architects vezetésével a Falmouth – i Pendennis Shipyard – ban végezték el. A felújítás során a súlypontja kicsit máshova került a hajónak, de ezen kívül még új rudazatot és vitorlákat is kapott.

Teljes hossz: 36.58 m LOA

Beam 5.85 m

Draught 4.81 m

Gyártó: Camper & Nicholson / Pendennis Shipyard