A Barbara (1923) egy Camper & Nicholsons által tervezett vitorlás yacht, amelyet 1923 – ban bocsájtottak vízre Angliában. A hajó százéves jubileuma alkalmából, izgalmas szezont vitorlázott, ahol a Földközi – tengeren zajló események és regatták főszereplője volt. Ezzel az ünneppel is öregbítette a vitorlás hagyományokat és felidézte a dicső múltját.

MONACO CLASSIC WEEK 2023

A hat hónapos „szezon” alatt 3200 tmf – et hajózott, 18 megállóval négy országban. A jubileumi versenyeken összesen 150 fő vitorlázott legénységként a firenzei Roberto Olivieri 15 méteres Yawl – ján.  

„Barbarával szerelem volt első látásra, azonnal tökéletes helyszín lett a nyaraláshoz és a versenyzéshez egyaránt, akár családdal akár barátokkal” – kommentálta a tulajdonos Roberto Olivieri.

„Nem tulajdonosnak érzem magam, hanem őrzőnek, aki tudatában van a kiváltságnak, de annak a felelősségnek is, hogy gondoskodjam és a legjobban megőrizzem a jövő nemzedékek számára az elmúlt század tengerhajózásának és hajóskultúrájának eme gyöngyszemét, amely még ma is vitorlázik. Örömmel láttam sok fiatal vitorlázót is a fedélzeten, a helyi klubok tagjait”

A sikeres és intenzív szezon nem valósulhatott volna meg támogatók nélkül, amit ez esetben a Frisbi Società Benefit partnersége biztosított.

A hajó története:

A hajó 1923 – ban Gosport – ban épült tölgyfa vázra fenyő palánkokkal és tea deckkel. A tervező Charles Ernest Nicholson volt, a megrendelő és az első tulajdonos is egyben pedig az angol Herbert Hines. A hajó második tulajdonosa a szintén angol Harold Francis Edwards volt akitől a húszas évek végén Észak-Franciaország került. Barbara (1923), új tulajdonosa báró Amaury de la Grange szenátor lett aki nem mellesleg a „Francia Repülési Intézet (IAAG) alapítója volt. A hajó később is Franciaországban maradt de a Riviérára „költözött”, ahol az új tulajdonosa Jean de Vogue lett, a Moët & Chandon egyik tulajdonosa, aki ezekben az években hozta létre a Dom Pérignon márkát.

Ezután vitorlás karrierje nagy részét a Földközi tengeren Cannes és Monaco környékén töltötte, majd 1982 – ben egy Atlanti átkelésre is elvitték, melyet 24 nap alatt vitorlázott végig. A század végén Spanyolországba Malagába került ahol az állapota komolyan romlott. A felújítási munkálatokat elkezdték de végül nem fejezték be. 2014 – ben Olaszországba a Francesco Del Carlo Shipyard – ba szállították, Viareggio – ba ahol a Nemzeti Tengerészeti Múzeumban talált 1923 – as eredeti rajzok alapján hosszas restaurálással nyerte vissza eredeti pompáját. A hajót Greenwich – i szakértői és hajóépítői csapat vezetésével, és a Vele Storiche Viareggio egyesület komoly támogatásával építették újjá…


www.barbarayacht.com