„Az igazi Spirit of Tradition élmény érdekében egy gaffrigger klasszikus stílusát egy modern formába csomagoltuk. Könnyű, high performance hajótest, erőteljes vitorlaterv, és carbon rudazat az, ami biztosítja a felejthetetlen vitorlázás élményét. A Beaujolais – al bárhova eljuthatunk, ahová vitorlás álmainkkal szeretnénk.”

Számos értelmezése van egy klasszikus hajónak… A hagyományos tervezésnek megfelelően általában karcsú testre épül a koncepció, amelynek hosszú túlnyúlásai és alacsony szabad oldalmagassága van, ahogyan a klasszikus verseny vitorlások az 1920 – as és 30 – as években kinéztek. Akkoriban csodálatos tervezői versenyosztályok voltak, mint például a 6mR, 8mR és 12mR illetve a J – Class – ok.

De létezik egy másik irányvonal is, amely a Classic and Traditional craft vonalat képviseli. Ezek a hajók a 19. század végén 20. század elején munkahajókként vagy kereskedelmi hajóként funkcionáltak. Ilyenek voltak a Pilot Cutter – ek, az Oyster skiff – ek, különnböző Lobstering craft – ok, a Friendship sloop – ok és a Kingston lobster boat – ok.

A széleskörű inspirációs készlet áttekintése lehetővé tette a tervezői szabadság szárnyalását, amiből egy modern forma született, ellentétben a Metre Class – okkal. A keskeny formák és hosszú túlnyúlások a sebesség maximalizálását segítik, ugyanakkor a korlátozzak a belső használhatóságát.

A Beaujolais szélesebb hajótest formával rendelkezik, hasonlóan a 19. századik hajókhoz, mint például az America szkúner is. Ezek a hajók gyenge szélben és kis hullámokon nagy sebességre voltak képesek. A mostani tervekben hosszú kormánylappal, ballaszt kiel – el, letisztult vonalakkal, laposabb fenékkel álmodták meg a hajót, amely kiemelkedő hátszeles teljesítményt eredményez.

Általában a modern Spirit of Tradition design – okat Marconi rudazattal szerelik, de itt a tervezők visszanyúltak egy karakteres gaffrigghez, ami mellett még egy igen hosszú bowsprit is szereltek a hajóra. Ez a rudazat nem csak a hagyománykövetésről szól, hanem több előnyt is kínál. A Beaujolais rudazata carbon – ból készül, ami főleg a fával szembeni súlyának köszönhető, és ami egy Spirit of Tradition hajó esetében elnézhető. Ehhez a gaffos rudatazhoz egy nagyvitorla, egy a bowsprit végére szerelt orrvitorla és egy háromszög alakú Topsail vitorla tartozik.

A gaffos rudazat egy másik előnye ami talán nem a vitorlás teljesítményről szól, hogy a különböző handicap rendszerekben a gaffos hajóknak jobb a besorolása, mint a hagyományos Marconi rudazatú társaiké.

A hajó technikai adatai:

Teljes hossz:                  16.15 m

Vízvonalhossz:              13.97 m

Szélesség:                      4.57 m

Merülés:                        3.05 m

Súly:                              6,800 Kg

Vitorlafelület:                80 m2