Szeptember 15-én kezdődik a 11 futamosra tervezett regatta.

“Kifejezetten nagy az érdeklődés, és a meteorológusok szerint bár az időjárás változékony, de szél egészen biztos lesz. A hétvégére egy hidegfront érkezése is várható. A 11 futamot up&down pályán tartjuk, felül terelőbójával, alul kapuval. Szeretnénk az időt maximálisan kihasználni és minél több futamot megrendezni.” – mondta Erdélyi Béla főrendező. A bajnokságnak helyt adó Spartacus Vitorlás Egylet a parton is készül: minden este lesz valamilyen társasági esemény, hiszen a baráti együttlét is egy sikeres verseny része.

A 70-es cirkáló formájában klasszikus, építéstechnológiájában, a felhasznált anyagokban, műszaki megoldásaiban modern hajó. Ez a kettősség sokak számára vonzó, hiszen a klasszikus eleganciát, amelyet a karcsú, alacsony oldalmagasságú test megjelenése ad, párosít mai hajókra jellemző vitorlázó tulajdonságokkal: az öt tonnás test a 9.4 csomós elméleti sebességet bőven túllépheti bőszélben, hiszen a “hetvenes” ideális körülmények között képes megsiklani. Az osztály 1995-ben született, a gyúrói Pauger műhelyben Paulovits Dénes először egy negyvenes cirkálót akart építeni, de mivel a sablon aszimmetrikus volt, és újra volt szükség, akkor már hosszabb lett, átalakult a kormányszerkezet, átgondolásra került a rigg, a tőkesúly… és megszületett a kilencvenes évek végének sikerhajója, sebességi rekordere. A balsafa – üvegszálas poliészter szendvics szerkezettel épült, 15.1 méter hosszú, 2.83 méter széles nyulánk hajótest, a hatalmas vitorlák látványa ma is megdobogtatja minden, a szép hajók iránt fogékony vitorlázó szívét.

visyla