A Rainbow – t 1934 május 15 – én bocsájtották vízre először. A hajót William Starling Burgess tervezte és Bristol – ban (Newport R.I) a kor egyik legjobb hajóépítő műhelyéneben a Herreshoff yard – ban készült el rekordidő mindössze 100 nap alatt. A hajót, mint sok más Herreshoff remekművet azért építették, hogy az America’s Cup – ot megvédje. A hajót eredetileg Harold Vanderbilt rendelte második Kupa kampámnyához. A Rainbow 1934 – ben az Endeavour ellen versenyzett. A verseny nem indult egyszerűen a jenkik számára mert, az első két futamban bizony kikaptak az Thomas Sopwith’s Endavour – jától, majd ezután sorban nyertek négy futamot és ezzel otthon tartották a Kupát. A győzelem után Vanderbilt a hajót egy száraz dokkba helyezte el, majd az 1937 – es Kupa felkészüléshez újra felújította. Még ugyanebben az évben a hajót eladták Chandler Hovey – nek és ekkor ő is versenybe szállt azért, hogy védőként indulhasson a Kupán. A hajó számára korai versenykarrierjének ez a végét is jelentette egyben, mert az 1937 – es Kupán a Ranger lett az a hajó, amely védőként indulhatott. 1940 – ben a hajót ócskavasként értékesítették.

A hajó megmentésében és újra tervezésében a Dykstra Naval Architects – nek ismét komoly szerepe volt, hiszen ők voltak azok, akik kitalálták, hogy a Rainbow – t is újra életre kellene kelteni. A projectet az iroda egy visszatérő ügyfele a Windrose of Amsterdam tulajdonosa finanszírozta, aki bízott a Dykstra csapatába, hogy a régi Kupagyőztes hajóból, egy új versenyképes J – class – t terveznek majd neki.

A közel 40 méteres J – Class az új Rainbow is alumínium testtel épült már, szintén a JCA szigorú szabályainak megfelelően. A testet a Bloemsma Aluminiumbouw építette a hajó többi munkálata pedig a Holland Jachtbouw (HJB).  –  ban készült el. A hajó Art Deco belső terét a deVosdeVries Design tervezte meg. A Rainbow – nál is mint a hasonlóan újjáépült J – Class – ok esetében a legnagyobb teljesítményre törekedtek. A hajót végül 2012 – ben mutatták be. Ez egyben azt is jelentette, hogy az 1934 – es Kupagyőztes 78 év után újra vitorlázhatott. Amíg az eredeti Rainbow 100 nap alatt készült el, addig a modern változatának építéséhez közel két évre volt szükség. Ez annak is köszönhető, hogy a hajó belseje igazi fényűző luxuskörnyezetté vált, illetve hogy a mai modern technológiákat is a hajóba kellett varázsolni. Ennek köszönhetően a JH2 Rainbow nem „csak” egy egyszerű luxusyacht lett, hanem egy ízig – vérig versenygép is egyben. A hajó JH2 rajtszámmal hajózik jelenleg. Normál esetben minimum nyolc fő szükséges a kezeléséhez, de a versenylétszám 28 fő, amely a hatalmas spinakker leszedéséhez azért néha szükséges.

Bemutatása óta a Rainbow több díjat is nyert, mint például a Sailing Yacht of the Year (39m+ kategóriában), Superyacht Awards – ot és az European Spirit of Tradition class  díjat is.

JH2: Rainbow

Hossz: 39.96 m

Szélesség: 6.37 m

Merülés: 4.8 m

Gyártó: Holland Jachtbouw