1920 – ban történt, hogy Felix Tanguy, aki korábban a Camaret – i Keraudren Shipyard – ban dolgozott, megalapította saját csónaképítő cégét Ile de Sein szigetén, amelyet a hírhedt Raz de Sein választ el a francia szárazföldtől. Mivel a háború után sok halász visszatért a hadiszolgálatból és folytatta korábbi munkáját, akkoriban nagy volt az igény a halászhajók építésére és javítására. Felix – nek öt gyermeke volt, de közülük csak kettő maradt a hajóépítő szakmában. Felix – től 1954 – ben, Louis vette át a műhelyt, másik gyermeke Jean-Marie pedig egy újat alapított szintén a szigeten. Egy évtizeddel később mindkét testvér átköltöztette vállalkozását a szárazföldre, Louis Audierne – be, Jean-Marie pedig Douarnenez – be. Jean-Marie fia, Yves 1960 – ban született, és az első lépéseit még apja Isle de Sein – i műhelyében tette meg.

„Mindig is lenyűgöztek a hajók” – mesélte Yves, aki 1976 – ban kezdte gyakornokként a gyárban, majd 1990 – ben vette át annak irányítását. A cég Y&Y néven tevékenykedik Yves Tanguy utónevének kezdőbetűje és vezetéknevének utolsó betűje alapján. Nem mellesleg a briteknél ez a rövidítés a Yachts & Yachting – nak felel meg.

A műhely saját tervezésű horgászcsónakok építésére specializálódott, amiből összesen közel 200 darabot gyártottak már, a pár méterestől a legnagyobb 18,5 méter hosszúakig. Minden hajó, tölgyfa vázzal és tölgy palánkokkal készült.(„az egyik legjobb fa csónaképítéshez”). Körülbelül tíz éve már viszont nem építettek új hajót, így mostanában inkább felújításokra és helyreállításokra szakosodtak. A hajóépítő műhelyben jelenleg is legalább fél tucat halászhajót tárolnak és, vagy dolgoznak rajta, de a vállalkozás jelenlegi fő projektje máshol van Douarnenez – ben. Az Y&Y Yachting Douarnenez – ben, a Port Rhu – medence legdélebbi részén található a gyárépületével és sólyaterével együtt, ahol a hajókat vízre szokták tenni. A mostani projektjüket a 16 méteres Clément Thomas Éléna halászhajót viszont merülése miatt nem tudták itt felújítani ezért Douarnenez külső részén a Le Flimiou – félszigeten kezdték el a munkálatokat. A Clément Thomas Éléna – n elvégzett munkák több más halászhajónál is hasolóak voltak. A hajót a Chantier Naval de Saint Guénolé építette 1989 – ben, és mint sok más típusnak, ennek sem volt meg a tervdokumentációja.

Alain Hemon egy St Maló – i hajótervező szerint, ha meg is lettek volna valószínű azok sem lettek volna olyan pontosak mint az általa elvégzett 3D – s scannelés. Hemon a teljes felújításiprojekt folyamán együttműködött Yves – el. A projekt megkezdése előtt nagyjából egy évvel történt a scannelés, amivel lehetővé tette az Y&Y számára, hogy rengeteg előkészítő munkát végezzen, miközben a hajó még dolgozott, és ezzel tudták minimalizálni a halászatból való kiesést. Az előkészítő munka során, előre le tudták gyártani a tölgyfa bordákat, illetve a jobb menettulajdonságok érdekében a hajótest farrészét kiszélesítették. Ez volt a hatodik halászhajó, amelynek farát az elmúlt években így szélesítette ki az Y&Y Yachting – nál.

A Y&Y Yachting az évek során több különféle vitorláson is dolgozott. Ezek közé tartozik a Khayyam (korábban Zwerver) melyet a Sparkman & Stephens tervezett és 1939 – ben a Vries Lentsch építette Amszterdamban. Ez a hajó nem először jár felújításon a műhelyben. Yves szenvedélye ezen hajók iránt abban is megmutatkozik, hogy maga is három klasszikus hajó tulajdonosa, amelyek jelenleg mind az Y&Y Yachting – nál vannak. Az egyik ilyen hajó az 1937 – es Ar Skleder gaff cutter, melyet Ernest Sibiril építette Carantec – ben. A hajó, jelentős szerepet játszott abban, hogy a szövetséges pilótákat az Egyesült Királyságba szöktessék a második világháború idején. Yves abban reménykedik, hogy talál egy vevőt, aki finanszírozza a helyreállítást az üzemben.

Yves másik hajója a Camper & Nicholson által tervezett és épített Rocquette. A hajó az 1964 – es első szezonjában szinte verhetetlen volt Peter Nicholson – nal a kormányánál az Egyesült Királyság inshore és offshore versenyein. A hajót Yves 2010 – ben gyakorlatilag elhagyatva találta Görögországban, majd Douarnenez – be vitte, hogy helyreállítsa. Azóta a hajót felújította, új kabinházat és fedélzetet kapott és jelenleg értékesítés alatt van, hogy eladásával a harmadik hajójára tudjon összpontosítani. Ez a hajó nem más, mint a Brambers, egy 1968 – as szintén Camper & Nicholson modell. A hajó igen elhanyagolt állapotban Perros Guiric – ban sínylődött, mielőtt 2024 elején megvette volna. Ezt már nem szeretné eladni csak befejezni a helyreállítását és vitorlázni vele…