A Spirit Yachts április elején jelentette be, hogy megbízást kapott egy Q – Class jacht modern változatának megépítésére, a Dykstra Naval Architects – el együtt.
Q – Class Yachts
Amikor megjelent a típus, akkor csak „mini J – Class” – nak nevezték ezt a kimagasló vitorlás tradíciókkal átitatott hajót. A Q – Class jachtokat először az 1900 – as évek elején építették az Universal Rule – nak megfelelően. A típust Nathanael Herreshoff tervezte meg ugyanabban az időszakban, amikor Európa elfogadta az International Rule, más néven a Metre yachtok előírásait. Az Universal Rule – t 1903 – ban fogadta el a New York Yacht Club, hogy meg tudja határozni az America’s Cup hajóépítési feltételeit és ezzel megkönnyítse a versenyzést. Ebből az időből ma leginkább a J – Class jachtok maradtak meg, de az 1920 – as és 30 – as években legalább 16 Q – Class – t építettek, amelyek közül néhányat ma is láthatunk versenyezni, miután az elmúlt két évtizedben néhány újraéledt.
A ‘Falcon Study’
A Spirit jelenlegi projektjét (a „The Falcon Study” – t), a Q7 Yacht Designs tulajdonosa és alapítója, Peter Silvester rendelte meg, aki az eredeti, 1926 – os, Herreshoff építésű, Q – Class Falcon tulajdonosa.
Peter Silvester megjegyezte: „The ‘Falcon Study’” világszínvonalú iparági vezetők egyedülálló partnersége, amelyet azért hoztak létre, hogy tiszteletben tartsák a Falcon történelmét és örökségét, és megünnepeljék századik évfordulóját. A „Falcon Study” újragondolja a Falcon eredeti terveit a ma elérhető legjobb rendszerek, anyagok és kivitelezés alékalmazásával.
Peter hozzátette: „Képzeljen el, egy eredeti Q – Class – t, mint a Falcon milyen csodálatos látványt és vitorlásélményt tud adni, ráadásul ez a modern tudásunkkal lesz optimalizálva.”
A Dykstra Naval Architects – et bízták meg azzal, hogy Falcon eredeti Burgess, Swasey és Paine vonalrajzait adaptálja a modern kor vitorlás igényeihez és gyártásához. A Dykstra azt a feladatot kapta, hogy megtartsa az eredeti hajótest vonalakat, a teljes gerincet és a szerelékeket, miközben a legmodernebb kötélzetet, és fedélzeti hardvereket használ. Az ügyfél tervezési utasítása az volt, hogy „egy „modern remekművet” hozzunk létre, amely a következő 100 évben tengerészgenerációkat inspirálhat.
Thys Nikkels, a Dykstra Naval Architects vezérigazgatója elmondta: „Szeretünk olyan projektekre összpontosítani, amelyek megdobogtatják a szívünket, és a Falcon Study minden bizonnyal ezek közé tartozik. Egy Q – Class jacht, újragondolt változatát létrehozó csapat tagjaként ez csodálatos.”
A Spirit Yachts vezetője, Karen Underwood elmondta: „Gyökereink a fából készült jachtépítésbe ágyazódnak, ötvözve az időtlenül klasszikus dizájnt a modern technológiákkal. A Falcon Study tökéletesen illeszkedik ehhez, és kiteljesíti szenvedélyünket az álmodozó tulajdonosok által megbízott egyedi projektek iránt.”
A projekt az utolsó tervezési szakaszban van, az építkezés idén tavasszal kezdődik, és 2026 – ban indul, a Falcon centenáriumi évfordulójával egy időben.