A Seaview Mermaid One – Design flottája jól ismert a Solent – en, hiszen több mint 100 éve versenyeznek ezeken a vizeken. A hajók a helyi jachtklubok közös tulajdonában vannak, akik áprilistól októberig rendszeresen versenyeznek.

Az első Seaview Mermaid – et 1907 – ben a Burnham – i Gilbert Umfreville Laws tervezte. Laws az 1908 – as londoni olimpián aranyérmet szerzett 6mR jacht osztályban, melyet nem mellesleg ő tervezett, épített és kormányzott. Hasonló tevékenységet azóta sem sikerült senkinek elkövetnie.

Akkoriban még a típus Gaff – riggel és bowsprit – el volt szerelve és kecses vonalai az Edward – korabeli jachtok tervezésének és fejlesztésének csúcsát képviselte. Kivételes sebességgel és kiváló tengerállósággal rendelkezett. Az első példányok tökéletes lehetőséget biztosítottak az OD versenyzésre a Sea View Yacht Club – ban. A Club fejlődése sokat köszönhet ennek a korai OD típusnak.

Feltételezések szerint nyolc jachtot építettek 1907 és 1910 között a híres St Helens – i Woodnutts boatyard – ban Ekkor még a hajók nem száz százalékban OD jelleggel készültek, ami azt jelentette, hogy kis eltérések voltak mind súlyban, mind vitorlafelületben.

Az első Világháború példátlan pusztítása véget vetett az Edward – korabeli virágzó vitorlás életnek. Az 1920 – as évek elejére azonban a klub tagjai azon kezdtek gondolkodni, hogy az 1907 – es dizájnt modernebb hajóra cseréljék. 1921 októberében a Medway Yacht Club tagjai megállapodtak abban, hogy 7 Mermaid – et vásárolnak nem elhanyagolható 630 fontos összegért. A hajók a No1. Lily, a No2 Halluf II, a No3 Scuttle, a No5 Violeta, a No6 Naomi, a No7 Mimosa, és a No8 Seamew volt. A hajókat nyitott vasúti kocsikra rakva Portsmouth – ba szállították, ahol Jewel Class – ként 1949 – ig versenyeztek.

Ezekből a hajókból még két 1907 – ből származó terv található még a klub tagjainak tulajdonában. Az egyik az eredeti Halluf II, a másik egy 1994 – es replika a Mizpah. A Halluf II nemcsak történelme miatt kelthet feltünést, hanem igen sikeres versenykarrierje miatt is. 1949 után azonban a Jewel Class mint osztály megszűnt és a még meglévő hajók szinte teljesen lepusztultak. Az 1970 – es években Gayle Heard, a jól ismert keleti parti vitorlakészítő és vitorlázó vásárolta meg a Halluf II, aki felújította és eredményesen versenyzett vele. 1997 – re a hajó ismét nem túl fényes állapotba került. A klub szerencséjére N. Lykiardopulo megtalálta, visszavitte Isle of Wight – ra és helyreállították.

A Mizpah 2001 és 2004 között négy egymást követő alkalommal nyerte meg a klasszikus gaffereknek kiírt, Round the Island Race Jubilee Trophy – t, illetve a Falmouth week – eken is sikeresen versenyzett, ötből hármat megnyert, a maradék kettőn pedig második lett. Emellett többször eredményesen szerepelt a Yarmouth – i Old Gaffers fesztiválokon, valamint 2006 – ban az Otter Cup  – on.

Az 1907 – es Mermaid – et Alfred Westmacott 1922 – es bermuda rigges dizájnja váltotta fel. Westmacott több OD osztályt is tervezett a Solent – re. A történet szerint az Itchenor Sailing Club több ilyen Mermaid – et akart építtetni, de a Yacht Club nem adott erre engedélyt. Az Itchenor Sailing Club ezután megbízta Westmacott – ot, hogy tervezzen egy nagyobb és jobb verziót. Ennek eredményeként jött létre a Solent Sunbeam…

Az összes 1907 – es és 1922 – es hajó eredetileg magántulajdonban volt. 1945 -ben, a háború végén Tony Somers ezredes azt javasolta a klubnak, hogy vásárolja meg a tíz Mermaid – et, amelyet ezután már nem csak régi tulajdonosaik, hanem a Club minden tagjának rendelkezésére bocsájtottak. Azt is elintézte, hogy az ezrede bérelje őket éves regattájukra, így a klub tulajdonában lévő hajók és bérlés hagyománya már több mint 70 éve létezik.

1962 – ben a flottát 10 új harmadik generációs hajó váltotta fel, amelyeket Arthur Robb tervezett, és a Souters of Cowes épített kifejezetten az SVYC számára. A Club egyben az osztály legfelsőbb döntéshozó testülete is, amely hatalmas előnyt jelent, hogy a hajó megőrizze OD jellegét, ezzel biztosítva, hogy az eredményeket a vitorlázó tudás, nem pedig a tulajdonos pénztárcája határozza meg!

Az 1962 – es hajótestek Makore rétegelt lemezből készültek, amely jobb minőségű volt, mint az akkori üvegszálas technológia. A kilencvenes évek elején a tagok felkérték David Thomas jachttervezőt, hogy aktualizálja a régi terveket, amiből új hajókat tudjanak építeni. Thomas egy régi Arthur Robb által tervezett hajót szedett élő az építősablon levételéhez. Miután erről a régi hajóról lefejtették a műanyag réteget, alatta hasonlóan ütütt – kopott volt, mint korábbi testvérhajóik. Ennek a hajónak a korábbi tulajdonosa Barry Stobart Hook volt az első ember, aki léket ütött a hajón, amikor nekiment egy Warner Channel – i bójának. Minden erőfeszítés ellenére, sajnos ennek a sérülésnek némi nyoma maradt a hajótesten, ami az építősablonba is átkerült… A tagok az első ilyen hajót 1993 húsvétján probálhatták ki.

Napjainkban a Sea View Yacht Club tizenháromhajós Mermaid flottával rendelkezik. Ez a GRP hajókból álló flotta az ezredforduló környékén épültek, és áprilistól októberig folyamatos használatban vannak. Karbantartásukért a Club felel és ezt magas színvonalon biztosítja.

A Sea View Yacht Club – ról:

A Sea View Yacht Club, Isle of Wight északkeleti partján Seaview faluban található. Az 1893 – ban alapított szervezet célja „az amatőr vitorlázás és versenyzés ösztönzése”. A Club két legendás osztállyal rendelkezik az egyik a fent említett tőkesúlyos Seaview Mermaid, a másik pedig a Sea View One – Design (SVOD), más néven Seaview Dinghy. A tőkesúlyos osztályt történetét fentebb részletezük, de talán a Sea View One – Design osztályról is érdemes néhány mondatot említeni. Napjainkban nagyjából kétszáz ilyen klasszikus klinker palánkos dinghy található Seaview – ban. Ezeket a dinghy – ket még mindig hagyományos módszerekkel, kézzel építik a faluban a V.A. Warren & Son – nál. cégnél. A Sea View One – Design osztályt 1931 – ben alapították. 2006. augusztus 18 – án egy flottaversennyel ünnepelték a 75. évfordulójukat, ahol 198 hajóból álló flotta vitorlázott együtt. A Seaview Dinghies Anglia déli partvidékének legnagyobb helyi one – design flottája. Az osztály tiszteletbeli tagjai közé tartozik a legsikeresebb olimpiai vitorlázó Sir Charles Benedict Ainslie is.

A Seaview Mermaid technikai adatai:

Tervező:                        Gilbert Umfreville Laws (1907),

Áttervezők:                   Alfred Westmacott (1922), Arthur Robb (1962)

Rudazat:                        Gaff, majd Fracionált Sloop

Teljes hossz:                  7.47 m

Vízvonalhossz:              5.26 m

Szélesség:                      1.83 m

Merülés:                        1.07 m

Súly:                              1,500 kg

Vitorlázat:                     23.23 m²