…Régi nagy mániám a 70 – es cirkáló osztály, mert azon kívül, hogy jó pár évet sikerült vitorláznom korábban ilyen hajókkal, idén sikerült újra visszaülni, és valahogy ugyanazt az érzést hozta elő, mint közel húsz évvel ezelőtt. Nyolc – tíz ember, egy igazi csapat összehangolt munkája szükséges a hajó kezeléséhez és mindemellett igazi klasszikus értékeket képvisel. Aktívan versenyeznek és nevezhetjük őket „csak” modern klasszikusnak vitathatatlanul a hazai klasszikus flotta gerincét képezik.

Az osztály 2023 – as évét az osztálykapitány Herkó Dezső foglalta össze alábbi írásában:

az exceleseknek:

(kék: Klasszikus Vándordíj, piros: ranglista, sárga: indult, zöld: nyertes)

15 versenyen a kilenc hajónkból nyolc rajthoz állt az idén! Sajnos a Bankonzult nem tudott versenyezni, de visszatért a Gulipán, aminek nagyon örülünk.

Az Anna tulajdonost váltott. Ezúton is köszönet Fehéri Gábornak a sok versenyzéssel eltöltött időért a rengeteg élményért, a régi / új csapatnak pedig jó versenyzést a jövőben.

Az osztály teljesítette az aktív osztálystátusz feltételeket, indult az MVSz ranglistáért és a Klasszikus Vándordíjért. Majd 90 versenyző vett részt az idei versenyeinken!

És ami a táblázatból nem látszik: egyre több a fiatal, többségében egyetemista az osztályunkban, aminek nagyon örülünk. Korosodik az alapcsapat, ez egyszer tény. De reménykedünk, hogy bírjuk és abban is, hogy fiatalok a jövőben is örömmel jönnek velünk és az ideihez hasonló ambícióval, tudással segítik csapataikat. Persze ne feledkezzünk meg a „gazdákról”, a régóta velünk vitorlázókról. Köszönet illeti Őket, hogy el / fenntartják a hajókat, a 70 – es sztorit, szerveznek, küzdenek. Időt / energiát és hát persze rengeteg anyagit pakolnak be, mindezt jókedvvel / vidáman!

Aki még kíváncsi, kicsit kibontva, mert hát szó-mi-szó elhanyagoltuk az oldalt. Leginkább én, de mondjuk nem túl grafomán az osztály…

THE egykezes: hááát, sokáig mentek jól a dolgok. aztán Szárszónál egy déli parti halzolás után (igen : után) talpig genakkerben egy hegy tetőn állva jött el a verseny feladásának nem túl dicsőséges pillanata. Persze nem kell a gyerekmedencéig menni, de egyrészt a partnál volt szél, másrészt minden halzolás fáj… jobb, ha kevesebb. Amúgy szép látvány lehetett a horgászoknak egy kiállítási darab 70 – es szépen kiemelve, felvitorlázva. Végül Olcsi megkegyelmezett és leszedett. Gratulálok minden részvevőnek és nagyon örültem Laci győzelmének!

Évadnyitót és az Ezüstszalagot megnyerte az Irokéz, mindkét versenyen három indulónk volt.

Mihálkovics Kupa volt az első ranglista versenyünk hat hajóval. Kétnapos verseny klassz fogadással és díjakkal. Nyert az Orpheus. Még szeretnénk a Rendezőkkel egyeztetni a jövő évi részvételünket illetően.

Tramontana Kupa: Gulipán vett részt

Építész Regatta: régi hagyomány a 70 – esek részvétele a versenyen. Idén három hajóval indultunk. Bődületes szelet jósoltak, ami be is jött. Első nap nem is volt verseny, ami kissé megosztotta a hajósokat. Volt, aki a „fúj a szél, az a dolga, menjünk”, míg mások a „vigyázzunk a vendégekre” állásponton volt. Este verseny nélkül átvitorláztunk Révfülöpre. A vasárnapi verseny aztán kárpótolta a vendégeket. Szinte minden cucc előkerült, meg lehetett mutatni a vitorlázás sok arcát. Nyert a Capella. Sok rendezési tanulsága is volt a versenynek, érdemes lesz visszatérni rá.

Fehérszalag: ranglista és Klasszikus Vándordíj verseny, 7 hajóval. Ahány hajó, annyi féle módon élték meg. Rajt után lehetett szinte bármit kitalálni és jól megindokolni. Ha nem jött be, azt is. Déli / északi part, vagy középen… Mindenki másban hitt. Igazi balatoni arc. Mi (Orfi) keresztül – kasul rohangáltunk bőszélben, kerülgettük a többieket alul – felül. Jöttek a lapok, végül elsőként értünk Kenesére. Aztán egyre erősödött és meg tudtuk tartani az előnyünket. Jó felkészülés volt a Kékszalag előtt.

Kékszalag: Klasszikus Vándordíj verseny hat hajóval. Erős – viharos előrejelzés a rajt időpontjára, végül halasztás. Ahány hajós, annyi vélemény, olykor indulat… Végül egy hol innen, hol onnan csapkodó szél, vagy szelecske a rajtnál. Aztán észhez tért a szél is, szaladás végre. Hajóink kb. együtt a gyorsabb egytestűekkel. (az innovatív hajók pillanatok alatt elszaladtak) Siófoknál sajnos a kölcsön topgénuánk megadta magát, szinte az egész verseny alatt a mindenre is jó szürkeracsié volt a főszerep: mennyit bír ki egy-egy toldozás-foldozás után. A cső után együtt a 75 – ös és 70 – es a mezőny és egy-két gyorsabbacska egytestű. És ez így volt Vonyarc környékéig, ahol a vitorlánk végképp megadta magát. A szél kitartott, óriási vágtatás visszafele. Végül Pannónia, Irokéz, Orpheus a dobogón. Nem mellesleg abszolútban is remekelt az osztály!

Megj.: sok kérdést vetett fel az idei Kékszalag, jó lenne ezekről beszélni.

Kerekedi Klasszikus Kupa: ranglista és Klasszikus Vándordíj verseny, sajnos csak 4 hajóval. Az egymás utáni hétvégi versenyek sajnos nem mindenkinek jönnek össze. Nem sok jóval kecsegtettek a meteorológusok és be is jött. Kevesebb futamot sikerült tartani, de volt kettő teljesen korrekt, az utolsóban a végére leálló szélben. Végül Pannónia, Orpheus, Capella a dobogón.

MET Klasszikus Kupa: ranglista és Klasszikus Vándordíj verseny, 6 hajóval. Kétnapos szélcsend, ahogy Béci mondta: ilyen még nem volt. Most lett. De ez van. Jól éreztük magunkat, mint mindig, de a vízi küzdelmek most elmaradtak.

És egy megjegyzés a két Klasszikus Kupához: sajnos – bármilyen indokok mentés is – de a saját (magunk által alapított) versenyünkön elég kevesen voltunk idén, sőt komplett osztályok maradtak távol. Pedig két igazán vendégszerető egyesület készül, szervez, vár minket szeretettel. Mindkét helyen profi a rendezés és vendéglátás, de hiszen tudjátok ezt Ti is.  Nagyon klassz lenne, ha jövőre sikerülne vissza / elcsábítani a többieket.

70 – es OB: Ismét egyik kedvenc helyünkön a Szpariban 7 hajóval. Ismét leírom: profi rendezés és igazi baráti vendéglátás. Béci / Olcsi Csapata levezényelt 11 hibátlan futamot, Zsolt gyönyörű képeket lőtt. Köszönjük minden Szparisnak a fantasztikus négy napot.

Szokásosan két este a miénk, egy vacsit a Szpari rendezett és ez a rész is nagyon rendben volt.

A versenyről röviden: az Anna a bajnokságra összeállt csapatával nagy fölénnyel nyerte az OB – t. Ügyesek, összeszedettek voltak és a hajó is nagyon össze van rakva. Gratula!

Utána: Irokéz, Orpheus, Pannónia, Capella, Krajcár, Honfoglaló.

Kiosztottuk a Pomucz Tamás emlékére alapított vándordíjat (Anna) és idén alapította az osztály a Holovits György vándordíjat, amit a Krajcár rajtszámához is igazodva a harmadik futam nyertese (Irokéz) kapott.

https://1drv.ms/a/s!ApneKY-EAZiMga9ZkfwXopwoEIsoHQ

https://1drv.ms/a/s!ApneKY-EAZiMgbETWYzJRdygFHfIzg

https://1drv.ms/a/s!ApneKY-EAZiMgbE-zjZbvrCUxl581g

Félsziget kerülő: Klasszikus Vándordíj verseny, 3 hajóval. Az elmúlt években alig – alig voltunk, mert rendre az OB – val ütközött a verseny. Az idén nyert a Pannónia.

Unitef, Holovits György emlékverseny: ranglista verseny, 6 hajóval. Ismét a Szpariban ! Fantasztikus két nap. Az első nap kissé huncut szélviszonyok, másnap már a szél is összeszedte magát. Nyert a Pannónia.

https://1drv.ms/a/s!ApneKY-EAZiMgcJcfOkG9Ay2lS237w?e=osrRrA

https://1drv.ms/a/s!ApneKY-EAZiMgcJDGi-WkOUfVKQogQ?e=afIfTo

https://1drv.ms/a/s!ApneKY-EAZiMgcZmR-2vzBKn1MnDTw?e=GpKeXq

Szüreti Regatta: egy kis levezetés a lelkesebbeknek. Kissé megkevert csapatokkal, ahogy ez tavaly is volt. Az első nap örömvitorlázás. Kifújt egyenletes szélben rohanás Badacsonyba. Aztán persze buli. Másnap a várható tornádó miatt korábbra tett rajt után változó, de erősödő szélben lehetett gondolkodni, hogy mit bírnak a csapatok. A rettenet hamarabb érkezett, mint várták. A mezőny eleje is kapott belőle, de azok, akik hátrébb voltak…. na, az kemény volt. A 40 bog és feletti szél már annyira nem vicces, bánta is néhány felszerelés. Az Irokéz és Pannónia abszolútban is nagyot ment. A Pannóniát visszavittük Boglárra, időnként 45 feletti szélben egy fock – kal és néztük a még versenyben levőket. Gratula minden hajónak, aki végig kűzdötte a távot.

Rudi Trans: az igazi köménymag, azaz Dávid Peti és Vöneky Ákoska dacára a „piszkosul fog fújni” előrejelzésnek elindult, és nyert abszolútban. Maxi respect!

Szóval parádés évünk volt. Mindenféle szelek, nagy küzdelmek. Sok szép új cucc és úgy érezzük, hogy gyorsultak is a hajók. Túra versenyeken a hagyományos (olyan hajó formájú hajók) közt az elejében tudtunk zavarogni, pályán pedig nagyokat küzdöttünk egymással. Nagy a lelkesedés. Persze mindig vannak ügyek, de elvagyunk. Szóval:

ÉL AZ OSZTÁLY!!!

Jön egy hosszabb szünet, lehet fegyverkezni, fényesíteni a cuccot. Már most tudom, hogy jönnek az újabb vitorlák, lehet készülni. És továbbra is várjuk az érdeklődőket.

Az osztályunk nagy becsben tartja és kiemelten kezeli a Klasszikus Vándordíjat és bízunk benne, hogy jövőre együtt lehetünk azokkal is, akik esetleg idén nem tudtak eljönni.

A 2024 évi versenyeinket mostanában egyeztetjük, de a mag kb. az idei lesz. Sajnos nálunk se mindegy a költségoldal, erről indult is közös gondolkodás a NB-ban, meglátjuk… Az osztály meglehetősen nyitott, megyünk oda, ahol szívesen látnak. Tervezünk önálló versenyeket is, de már annak is örülnék, ha a tervezett versenyeken 6 – 8 hajónk rendszeresen jelen tud majd lenni.

Nagyon szépen köszönjük Zsoltnak a szebbnél szebb képeket!

Kérlek küldjetek képeket. Komment is lehet, de csak a 70 – es jókedv és vidámság jegyében. A szigorúbb dolgoknak nem ez a fóruma. Plíz.

HD