Egy hónap múlva a J – Class – ok ismét visszatérnek az America’s Cup rendezvények reflektorfényébe, amikor is négy lenyűgöző hajó, a Shamrock V, a Velsheda, a Rainbow és a Svea versenyez majd a J Class Barcelona Regatta – n. 2017 – ben a Bermudákon már egyszer láthattuk így a mezőnyt a modern AC hajókkal, ez az előző Kupán kimaradt Új-Zélandon részben a Covid – nak köszönhetően, de ez egy hónap múlva Barcelonában újra összejön.
A Regatta az AC egyik kiemelt rendezvénye, amelyre a versenyző csapatok már több éve készülnek, de a vitorlázás kedvelőinek és a rendező városnak is kiemelten fontos. A verseny hasonlóan a Kupához a Barceloneta – ról és Port Olímpic – ból is remekül követhető lesz.
Öt nap versenyzés: a hétvégén csak felmérések lesznek az első futamok pedig október 7 – én hétfőn kezdődnek. A rajt, helyi idő szerint 12.30 – kor lesz napi két futammal.
A flotta nem lesz teljes, de az osztály történelmét felöleli, hiszen az 1930 – ban az Egyesült Királyságban fából épített első J – Class, a Shamrock V – től, az 1933 – ban vízre bocsátott, és gondosan karbantartott Velsheda – n át, a Rainbow – n keresztül a közelmúltban készült Svea – ig mutatja be az osztályt.
A Shamrock V kétéves felújítása nemrég fejeződött be, ahol az orr illetve a tat mellett az acél bordák is megújultak, valamint a palánkok 95% – a.
A Rainbow új tulajdonosának ez lesz az első nagyobb versenye. Hajója 2014 óta nem versenyzett. A könnyebb és fürgébb William Starling Burgess dizájn replika, amelyet 2012 – ben mutattak be, inkább gyenge és közép szelekre van optimalizálva, ami Barcelona – ban várható.
A most már svéd zászló alatt hajózó Svea, amelyet eredetileg Tore Holm tervezett, 2017 – ben a J – Class America’s Cup regattán debütált a Bermuda – kon. A szenvedélyes és tapasztalt svéd tulajdonosok kezében, a Svea volt a legsikeresebb J az elmúlt néhány évben.
Éles kontraszt
A J – Class jachtok (amelyek 1930 és 1937 között a Newport RI – en három America’s Cup – on indultak) és a modern, aerodinamikus, repülő AC75 – ösök közötti kontraszt talán még soha nem volt ilyen éles. Míg a mai America’s Cup hajóin erőteljes elektronika és hidraulika van jelen, addig az elegáns J – Class – okon, a győzelem továbbra is a közel 30 fős legénység összehangolt munkáján és manőverein múlik.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a J – Class – ok együtt versenyezhetnek az America’s Cup ideje alatt. Biztosak vagyunk benne, hogy a verseny látványos lesz. A J Class Barcelona Regatta reflektorfénybe helyezi azt az osztályt, amely elválaszthatatlan része a Kupának” nyilatkozta Stuart Childerley, a J – Class Association titkára.
„Számunkra, mint szervezetre ez egy újabb lépés afelé, hogy minél több eseményt rendezzünk meg, hogy ezzel biztosítsuk a J – Class fenntartható jövőjét, amely a tulajdonosok és a legénység igényeit maradéktalanul kiszolgálják.”
Jordi Puig, a Real Club Náutico de Barcelona elnöke osztozik a J – Class iránti szenvedélyben: „Ezen történelmi vitorlás jachtoknak vendéglátójának lenni igazi megtiszteltetés számunkra. A RCNB, és Barcelona városa számára is nagyon különleges, hogy a Louis Vuitton 37. America’s Cup – al egy időben élvezhetjük a csodálatos J – Class versenyt. Úgy gondolom, hogy hihetetlen a kontraszt az AC75 – ök, melyek a tiszta innovációt és technológiát képviselik, és a J – Class – ok között, melyek ikonjai ennek a sportnak.”
Antonella Della Pietra, a BWA Yachting Spain ügyvezető partnere elmondta: „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy üdvözölhetjük a J – Class jachtokat a Marina Port Vell – ben a közelgő Barcelonai regattán. A J – Class Barcelona Regatta egy felejthetetlen esemény lesz, ezekkel a lenyűgöző hajókkal a város szívében. Több mint két éve dolgozunk szorosan együtt a J – Class – al, hogy ez az esemény valóban rendkívüli legyen, ők már olyanokká váltak számunkra, mint a családunk. Alig várjuk, hogy mindenki érezze azt a hihetetlen energiát és izgalmat, amit ezek az ikonikus jachtok hoznak.”