Egy hét van már csak hátra az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtjáig. A versenyen eddig is több korábbi győztes fahajó indult már rendszeresen, de a kezdeti, 30 – as évek beli győztes Jollékat sajnos még nem láthattuk a mezőnnyel vitorlázni. Ennek legfőbb oka talán, hogy ezek a hajók szinte teljesen eltűntek a Balatonról, igaz egy – egy Déli parti sufniban még fellelhetőek, de versenyzésre nemigazán alkalmasak.

Mint minden sportban a vitorlázásban is talán kötelességünk, hogy szeretet sportunk múltját megőrizzük a jövő generációjának. A vitorlázásnak a Kékszalag is egy ilyen értéke és eddig csak reménykedhetünk abban, hogy valamikor 22 – es Binnenjolle is újra vitorlázik majd a Kékszalag mezőnyében.

Talán ez a visszatérés nem is sikerülhetett volna jobban hiszen 2020 szeptemberében Orfű – n került először vízre az 1938 – as Kékszalaggyőztes Kincsem IV. replikája, ami már biztos, hogy ott lesz az 53. Kékszalag rajtvonalán.

A hajót az 1980 – as Finn – es Olimpikonunk Ruják István kormányozza majd. A csapat célja, hogy minél jobb helyezést érjen el az abszolút sorrendben, illetve hogy mindemellett felhívja a figyelmet erre a korábbi győztes hajótípusra. A nagy kérdés, hogy a mai rohanógépek mellett mire képes ez a kicsit több mint 85 évvel ezelőtt tervezett technika…

Fotó: Cserta Gábor